Airbus починає будувати літаки в США

15 вересня 2015, 10:40
Компанія планує збільшити свою частку на внутрішньому ринку країни і посунути конкурента Boeing

Салон Airbus A320. Фото: wikipedia.org

Європейський аерокосмічний концерн Airbus в понеділок відкрив завод по збірці середньомагістральних лайнерів сімейства A320 в портовому місті Мобиле в штаті Алабама, повідомляється в прес-релізі компанії.

Тепер літаки Airbus будуть випускатися не тільки у Франції, Німеччині та Китаї, але і в США.

Реклама

"Ми сподіваємося, що за допомогою цього заводу зможемо збільшити свою частку на ринку США до 50%", – заявив Фабріс Брежьє, який очолює літакобудівне підрозділ Airbus Group.

Він нагадав, що в 2012 році, коли приймалося рішення вкласти в цей проект $ 600 млн, частка Airbus в парку американських авіакомпаній становила приблизно 20%. До теперішнього часу, з урахуванням отриманих з того часу замовлень, вона зросла до 40%, повідомляється в прес-релізі.

Перший літак Airbus американської збірки планується передати замовнику навесні 2016 року, в 2018 році підприємство в Алабамі повинно вийти на випуск чотирьох лайнерів на рік. Проводитися тут будуть середньомагістральні літаки сімейства A320, переважно модифікація A321, що вважається основним конкурентом американської моделі Boeing-737, оскільки вона вміщає більше пасажирів і здатна літати на більш далекі відстані.

Реклама

До 2008 року Airbus випускав пасажирські літаки виключно на підприємствах у французькій Тулузі і німецькому Гамбурзі. Потім, на тлі різкого зростання замовлень з КНР, був запущений завод в Тяньцзіні, де зараз працюють близько 400 чоловік. Тоді було багато сумнівів з приводу трансферу технологій в Китай, який не приховує своїх амбіцій вийти на світовий ринок середньомагістральних літаків з власною моделлю. Однак на цьому ринку як і раніше безроздільно панують лише дві компанії – Airbus і Boeing.

"Ми вважаємо, що зі стратегічної точки зору важливо поряд з Європою пустити коріння на двох інших наших ключових ринках – в США і в Китаї", – підкреслює Брежьє.

Проект в Алабамі, де на площі в 470 тис. квадратних метрів будуть трудитися близько 1 тис. осіб, теж викликав чимало суперечок в Європі. Профспілки дорікають керівництво концерну в тому, що, створюючи робочі місця в Америці, воно одночасно скорочує їх на оборонних підприємствах Airbus Group в Європейському союзі.

Реклама

У відповідь компанія офіційно заявляє, що створення одного нового робочого місця в Алабамі обертається появою чотирьох нових місць у Європі, адже завод у Мобілі буде займатися тільки великовузлового складанням. Крила, частини фюзеляжу, хвостове оперення і інші компоненти будуть виготовлятися головним чином в Гамбурзі та по морю доставлятися в США.

Це, звичайно, помітно збільшить транспортні витрати, однак у Airbus запевняють, що зуміють компенсувати ці витрати завдяки новітньому високоефективному обладнанню і більш низьким цінам на енергію. До того ж на американському заводі не буде профспілкової організації, так що зарплати виявляться там не настільки високими, як в ЄС.

Керівництво Airbus розраховує також на великій маркетинговий виграш від того, що зібрані в Алабамі літаки будуть мати маркування "made in USA". За словами Брежьє, "для американців це дуже важливо – знати, що літаки зроблені всередині країни".