Американський бойовий винищувач F-15 переродився в новій якості

16 березня 2017, 05:36
ВВС США традиційно покладаються на змішану тактику комплектації ударної групи

Модернізована версія винищувача F-15 Eagle обзавелася крутим рекламним роликом, що демонструє його перевагу. Так званий Advanced Eagle, або F-15 2040C, об'єднається з іншими потужними військовими машинами, такими як F-22 Raptor і F-35 Joint Strike Fighter, дозволяючи армії США битися навіть з чисельно переважаючим повітряним флотом супротивника, – пише "Популярная Механика".

ВВС США традиційно покладаються на змішану тактику комплектації ударної групи, коли великі, дорогі машини доповнюють легкі і дешеві винищувачі, формуючи таким чином групу з широким спектром можливостей. F-15 Eagle, а потім і F-22 Raptor були сконструйовані з однією метою: ведення бойових дій в режимі "повітря-повітря". Однак за все треба платити: висока вартість F-22 в поєднанні з закінченням холодної війни, економічним спадом і війнами в Іраку і Афганістані змусили Пентагон урізати замовлення на 750 винищувачів Raptor всього до 187.

Реклама

Акцент на скритність і уникнення радарів противника означає, що F-22 і F-35 повинні покладатися на власні гарматні і паливні резерви, щоб виконати свою роботу. F-22 Raptor несе на борту до шести ракет середньої дальності AMRAAM, а F-35 – до чотирьох. Хоча обидва літаки можуть нести на своїх крилах додаткові ракети і паливо, це призводить до збільшення їх радіолокаційних слідів. До того ж зовнішні магазини також збільшують аеродинамічний опір, знижуючи льотні характеристики.

Незважаючи на те, що загальна чисельність F-22 зростає з кожним роком, сотні F-15 все ще знаходяться в експлуатації. Компанія Boeing вирішила проблему просто, оснастивши F-15 більш ніж десятком ракет AMRAAM. Розширений апгрейд Eagle 2040C був би найкориснішим для F-15, оновленого до стандарту так званого "золотого орла", який відповідає новому AN/APG-63 (V) 3 з активним синтетичним скануванням (АФАР).

В одному з можливих сценаріїв ведення бою в повітрі, Advanced Eagle працюватиме зі своїми новішими колегами, швидко ідентифікуючи і знищуючи чисельно переважаючий флот противника ракетними залпами. F-15, які легко виявляються і вразливіші, прориватимуться вперед, щоб запустити свої ракети по цілях, позначених F-22 і F-35. Як тільки їх ракети будуть вичерпані, F-15 вирушать на базу, а F-22 і F-35 використовуватимуть свій арсенал, щоб продовжити бій.

Реклама

Бойовий апгрейд Eagle складається з так званих "чотирипакетних" бойових точок на крилах, кожна з яких здатна нести чотири ракети AMRAAM, тож в цілому їх 16. Оновлення також збільшує дальність польоту F-15 за допомогою нових резервуарів для зберігання палива, які кріпляться до корпусу літака для зниження опору. Але найважливішим оновленням є датчик Talon HATE і комунікаційний модуль.

Наразі в випробуваннях Тalon HATE дозволяє F-15 від отримувати дані від F-22 так, щоб ворог не міг його перехопити. Розроблений в 1990-х роках, F-22 Raptor може передавати дані тільки іншим машинам Raptor через Intra Flight Data Link (IFDL). HATE , крім того, що сам по собі є інфрачервоним датчиком для пошуку і трекінгу, дозволяє літальному апарату, оснащеному цим пристроєм, підключитися до IFDL і отримувати дані датчика Raptor. Пілот може бачити вхідні дані, а також дані з інших джерел, через новий центральний сенсорний дисплей в кабіні екіпажу.