Цифрова революція: В Естонії вже перейшли на електронні лікарняні

30 січня 2020, 23:57
У кожного громадянина – є своєрідна електронна медична книжка

"Сьогодні" продовжують цикл "Цифрова революція", присвячений, зокрема, онлайн-сервісам у державному секторі.

В Естонії вже давно отримують електронний лікарняний і навіть виписують цифрові рецепти на ліки. У кожного громадянина – є своєрідна електронна медична книжка з даними про здоров'я пацієнта і ліками, які він приймає. Цю інформацію в онлайн-режимі, наприклад, може оперативно отримати бригада швидкої, яка виїхала до хворого.

Реклама

"Сьогодні" побували в Північно-Естонській регіональній лікарні в Таллінні. У фойє – ні "живих" черг, ні спроб потрапити до лікаря, щоб "просто запитати". Перш, ніж зайти в будь-який кабінет, потрібно отримати спеціальний талон. Поки наплив хворих не надто великий, знімальній групі "Сьогодні" влаштовують екскурсію відділенням невідкладної допомоги. Норматив доставки пацієнтів сюди – дуже жорсткий.

"У Талліні – десять хвилин приблизно. Це – максимально. Та зазвичай – п'ять", – говорить водій машини швидкої допомоги Пет Рантуе.

Побачити затори на шляху і прокласти найкоротший маршрут допомагає GPS. А на планшет лікарі отримують дані про пацієнта, до якого їдуть.

"Тут ми можемо бачити всю медичну історію пацієнта – його попередні діагнози, які ліки він приймає", – говорить керівник департаменту невідкладної допомоги Північно-Естонської регіональної лікарні Ліліан Лаатсте.

Поки машина в гаражі – вона підключена до розетки. Так заряджають десятки пристроїв, які є всередині салону. Зокрема – дефібрилятор, який, до слова, безпосередньо може передавати дані про стан пацієнта в лікарню.

Реклама

"Ми записуємо всі кардіограми цим апаратом. Він підключений до центрального серверу, тому все, що вимірює і записує ця машина – автоматично передається через систему телемедицини лікарям", – говорить Ліліан Лаатсте.

В одній з кімнат відділення можна переглянути дані, які отримують з автомобіля, що везе пацієнта.

"Ритм серця нормальний. Якщо говорити про серце – це цілком здорова людина", – коментує медик отриману інформацію.

Самого пацієнта зустрічають в приймальному відділенні. На моніторі – дані і про нього, і про попередній діагноз. А також – час, коли машина вирушила з хворим до лікарні.

"Приблизно можна розрахувати, коли вона буде в лікарні. І до цього часу підготуватися, замовити додаткові аналізи, обстеження, все інше, щоб не втрачати час", – пояснює співробітник відділення невідкладної медицини Північно-Естонської регіональної лікарні Кирило Лагно.

Потім на руці у пацієнта з'являється спеціальна стрічка з особистими даними. Якщо хворий знепритомніє в лікарні – його буде легко ідентифікувати. Вся інформація – в єдиній електронній базі, до якої має доступ і сам пацієнт, і медики. Завдяки цьому лікар може, наприклад, виписати цифровий рецепт на медпрепарати. Він "висвітиться" у фармацевта, коли той просканує ID-картку – паспорт пацієнта. Так само в цифровому вигляді можна отримати й лікарняний – він безпосередньо надійде до роботодавця в електронному вигляді.

Реклама

У першому матеріалі циклу "Цифрова революція" ми розповідали про те, як естонці навчилися економити 10 днів життя на рік.99% адміністративних послуг в Естонії можна отримати в онлайн-режимі. До того ж, естонці можуть голосувати на виборах, не виходячи з домівки.