Наші кореспонденти продовжують цикл матеріалів "Японія сьогодні" – про сучасне життя дивовижної країни, де сплелися сучасні технології і глибокі східні традиції.
У першому матеріалі "Сьогодні" розповідали про будинки самураїв, побудовані без єдиного цвяха.
Наступна наша розповідь – про японський громадський транспорт. Дивлячись на нього, згадуються кадри з фантастичних фільмів про майбутнє.
В Японії немає звичних українцям маршруток. А в токійському метрополітені можна заблукати – тут майже 300 станцій. А ще тут дійсно є співробітники, які в годину пік заштовхують пасажирів у вагони.
Затори на дорогах Токіо – одні з найбільших у світі. Тому місцеві відразу попередили "Сьогодні": краще користуватися не таксі, а метрополітеном.
Токійська підземка – одна з найбільш завантажених у світі. Щодня нею користуються до дев'яти мільйонів пасажирів. Але ніяких черг за квитком немає. Автоматів з продажу – в достатку.
Проїзний називається "суїка". Ним можна розплатитися в будь-якому транспорті Токіо – в автобусі, поїзді, метро або навіть таксі. У метро карта прикладається до зчитувача, і – можна проходити через турнікет.
Заблукати в японському метро навряд чи вийде: навколо покажчики. І запізнитися неможливо: потяги їздять регулярно, з точністю до секунди. Поки пасажир чекає потяг – можна і перекусити. На станціях – автомати з їжею і напоями.
Майже всі написи – ієрогліфами. Нічого не дублюють навіть англійською. Тому пробуємо навмання. Докладаємо свій проїзний, і розплачуємося за напій.
Приходить потяг. Однак треба почекати, поки відчинять скляні двері. Тільки тоді забирається огорожа, встановлена тут для того, щоб ніхто не впав на рейки.
У вагони японці заходять по черзі – не штовхаються, навіть в годину пік. Тим, хто ледь уміщається, ввічливо, але наполегливо допомагають співробітники підземки.
Вагони всередині – чисті, сидіння – комфортні. Над ними – полички для речей.
"Я кілька разів забував сумку в метро – мені її повернули. У нас немає злодіїв ", – говорить один з пасажирів.
Минуло менше години, і ми – на іншому кінці Токіо. Проїхали 15 станцій з однією пересадкою.
Гроші за проїзд списують вже на виході з метро. Тут платять залежно від того, скільки проїхали станцій. З кореспондента "Сьогодні" списали 199 ієн, тобто – майже 50 гривень.
Значно дорожче обійдеться поїздка за місто. Дістатися за 500 км від столиці, в культурний центр Японії – Кіото, обійдеться в суму, еквівалентну 5 тис. грн. Ця плата, перш за все, – за швидкість.
"Потяг-птиця" або "потяг-куля" свої прізвиська отримав за те, що в буквальному сенсі розсікає повітря – розганяється до 270 км /год.
Тут – чисті туалети, зручні крісла, ввічливі провідники.
"Їхати так комфортно, що я мало не щоразу засинаю – настільки розслабляюся", – говорить один з пасажирів.
"Він завжди прибуває вчасно – з точністю до секунди. Спізнитися може тільки в тайфун. Але тоді машиніст дасть довідку, і у пасажира не буде проблем з роботодавцем", – додає інший пасажир.
За півстоліття "потяг-куля" не потрапив у жодну аварію. Мало коли вони відбуваються і з іншим транспортом. Саме тому подорожі Японією – найбезпечніші у світі.
Нагадаємо, раніше в Японії з'явилася залізнична станція без входу і виходу. Зупинка з навісом розташована над річкою Нішікі в наймальовничішому її місці, оточеному порослим густим лісом і горами. Пасажири виходять на цій станції тільки для того, щоб помилуватися пейзажами.
Крім того, в Японії на маршрут вийшов перший безпілотний автобус .