Гібралтар відмовився затримувати іранський танкер на вимогу США

18 серпня 2019, 21:52
Гібралтар пояснив це тим, що пов'язаний із законодавством Євросоюзу

Танкер Grace 1. Фото: REUTERS

Гібралтар у неділю відхилив запит США про арешт іранського танкера Grace 1.

"Гібралтар пояснив це тим, що пов'язаний із законодавством Європейського Союзу", – йдеться в повідомленні.

Реклама

Федеральний суд у Вашингтоні в п'ятницю видав ордер на арешт танкера, що перевозить нафту і майже 1 мільйон доларів. Британські королівські морські піхотинці затримали судно в Гібралтарі в липні за підозрою в тому, що воно везло нафту в Сирію в обхід санкцій ЄС.

"Неможливість центрального органу виконати ордер є результатом дії законодавства Європейського Союзу і відмінностей у режимах санкцій, що застосовуються відносно Ірану в ЄС і США", – йдеться в заяві уряду Гібралтара.

"Режим санкцій ЄС проти Ірану, який застосовується в Гібралтарі, набагато вужчий, ніж у США", – додали в заяві.

Реклама

Влада Гібралтару – заморської території Великобританії – 4 липня затримала танкер Grace 1, команду якого підозрюють у поставках іранської нафти в Сирію в обхід санкцій ЄС. Після цього Іран пообіцяв відповісти на дії гібралтарської влади.

Нещодавно ми повідомляли, що Іран затримав іноземний нафтовий танкер біля острова Фарсі в Перській затоці. На цьому острові розташована військово-морська база КВІР. За даними КВІР, судно перевозило 700 тисяч літрів контрабандного палива.

Нагадаємо, раніше Іран захопив британський танкер в Ормузькій протоці. Причиною затримання танкера іранська сторона назвала необхідність проведення розслідування зіткнення танкера з риболовецьким судном.

Реклама

Повідомляється, що судно дотримувалося правил навігації та міжнародних норм. Британська транспортна компанія Norbulk Shipping UK підтвердила, що її танкер Mesdar отримав дозвіл продовжувати рух після того, як був захоплений озброєними людьми після перетину Ормузської протоки.

Крім того, 13 червня в Оманській затоці були атаковані два нафтоналивних судна: Front Altair, що належить норвезькій компанії, а також японський Kokuka Courageous.