Airbus-321 раніше літав у Лівані. Фото: AFP
Вік літака при повному і якісному техобслуговуванні не впливає на вірогідність його потрапляння в аварію, стверджує голова російської Спілки захисту прав пасажирів Кирило Янков, пише ТАСС.
"Є думка, що чим старший борт, тим вища аварійність. Ніякої статистики про те, що більш старі борти частіше потрапляють в події, немає", – сказав він.
Янков зазначив, що більшість літаків російських авіакомпаній обслуговуються за кордоном. "90% парку цивільної авіації – це закордонні літаки", – додав він.
За словами експерта, техобслуговування літаків за кордоном обходиться дешевше з ряду причин.
Янков додав, що в середньому одна авіакатастрофа з людськими жертвами припадає на 1,2 млн польотів.
Раніше перший заступник голови комітету Держдуми з промисловості Володимир Гутенєв запропонував законодавчо заборонити в Росії експлуатацію літаків старше 15 років.
Вік літака А321 авіакомпанії "Когалимавіа", що розбився в Єгипті, перевищував 18 років.
Історія A321-231, що розбився
Аеробус A321-231 (реєстраційний номер EI-ETJ), який зазнав аварії над Синайським півостровом, був одним з найкращих в ліванській авіакомпанії Middle East Airlines (МЕА) у період 1997-2003 рр. Про це повідомив колишній інженер компанії Рамзі Хамра.
"Я добре пам'ятаю цю машину. Двигуни літака працювали ідеально", – сказав він. Ветеран протягом 36 років відповідав за готовність літаків МЕА до вильоту. Рік тому він вийшов на пенсію. Хамра є випускником Київського авіаційного інституту.
"Вік для такого класу літака нічого не значить. Він міг літати ще дуже довго. Була потрібна тільки регулярна профілактика", – зазначив Хамра.
"Аеробус А321-231 був переданий МЕА турецької Onur Air в дуже хорошому стані", – стверджував він. У 2012 році лайнер поповнив парк "Когалимавіа".
Середній вік 17 літаків Middle East Airlines становить 5-6 років. У її повітряному флоті 11 аеробусів А320-200, чотири А330-200 і два А321-200. МЕА відзначила цього року своє 70-річчя – це найстаріша близькосхідна авіакомпанія.