До пошуку людей, які вижили після катастрофи порома Sewol, підключили роботів

19 квітня 2014, 04:58
У Жовтому морі не можуть знайти 270 пасажирів порома Sewol

Є надія. Пасажирів порому Sewol шукають сотні водолазів і три спеціальні роботи. Фото АFP

У Жовтому морі тривають пошуки пасажирів і членів екіпажу південнокорейського порома Sewol, який у середу перекинувся догори дном з нез'ясованих досі причин. Ця корабельна аварія, що сталася за 20 км від південно-східного узбережжя Південної Кореї, може стати однією з найтрагічніших у XXI столітті: з 475 осіб, котрі перебували на борту, вдалося врятувати лише 179. Правда, вчора в центрі для врятованих повісився заступник директора школи, десятки учнів якої перебували на затонулому поромі. Загибель 26 осіб підтверджена. Решта 270, серед яких громадяни Китаю і Росії, вчора вважалися зниклими безвісти. У п'ятницю ще залишався шанс на їх порятунок, оскільки пошукові команди налагодили закачування кисню всередину 146-метрового корпусу порома. В "повітряних мішках", які утворюються всередині приміщень затонулих суден, люди можуть залишатися в живих до 72 годин.

З ранку п'ятниці сотні водолазів відновили спроби проникнути всередину корпусу порома, який повністю знаходиться під водою на глибині 35 м. Але роботи ускладнюють сильні течії і каламутна вода. Для пошуку тих, хто вижив, підготували до роботи кілька глибоководних роботів. До місця катастрофи доставлені три потужні плавучі крани, з допомогою яких буде здійснено спробу підняти судно або перетягнути його на мілке місце.

Реклама

Поки невідомо, що стало причиною аварії, але пасажири стверджують, що чули удар, перш ніж пором почав перекидатися на бік. Тобто він міг наштовхнутися на риф. Як повідомляють очевидці, пором перекинувся і через дві години майже повністю пішов під воду, лише малу частину його кістяка видно над поверхнею. Як нову версію катастрофи слідчі розглядають раптовий зсув вантажу в трюмах після скоєного поромом різкого повороту для зміни курсу – в тому місці, де сталася трагедія, пороми зазвичай змінюють курс плавно, а Sewol зробив різкий поворот.

Повторення Costa Concordia

В історії з аварією корейського порома з'ясувалося кілька моментів, які пов'язують її з трагедією круїзного лайнера Costa Concordia у 2012 році. Як і два роки тому, коли загинули 32 людини, на момент аварії Sewol 69-річний капітан Лі Чжун Сок з невідомих поки причин на містку не перебував. Як повідомляє сеульська газета The Chosun Ilbo, керував поромом 26-річний третій помічник, який лише рік ходить у море. Але найголовніше, що, як і капітан Costa Concordia Франческо Скеттіно, його корейський колега замість того, щоб організувати рятування людей, покинув судно першим з деякими членами екіпажу. За словами очевидців, Лі Чжун Сок наказав екіпажу попросити пасажирів залишатися в каютах, а сам сів у шлюпку. "Я прошу вибачення. Мені соромно за себе", – все, що зміг заявити Сок журналістам.