Китайці готують до озброєння новий винищувач п'ятого покоління Chengdu J-20

7 квітня 2017, 09:26
Новинка далеко не так бездоганна, як здається

Chengdu J-20. Фото з відкритих джерел

Перший китайський стеллс-винищувач Chengdu J-20 швидше за все надійде на озброєння вже в 2018 році.  "Мозок" управління безпеки США, Центр стратегічних і міжнародних досліджень у Вашингтоні, вже дав свою оцінку військовій новинці.  За словами представників Центру, Chengdu J-20 "має потенціал, який надасть Китаю безліч раніше недоступних варіантів повітряного бою", – передає "Популярная Механика".


J-20 вперше був оприлюднений у 2011 році, під час державного візиту міністра оборони США Роберта Гейтса.  Він був заявлений як винищувач "п'ятого покоління", що означає, що літак включає в себе технологію "стеллс", здатність розвивати надзвукову швидкість і різноманітне ПО, інтегроване прямо в систему.  Вага винищувача становить приблизно 34 тонни, що на порядок легше, ніж всесвітньо відомий американський F-22 Raptor.

Реклама

Як і F-22, j-20 оснащений двома турбовентиляторними двигунами .  Судячи з усього, заднє розташування двигунів означає, що внутрішній об'єм машини також більший, ніж у американського винищувача.  Щоб залишатися невидимим для радарів, літак ховає гарматні платформи і паливні баки у внутрішніх відсіках своїх фюзеляжів.  У J-20 таких відсіків три: два для ракет класу "повітря-повітря" і один для великих повітряних, протикорабельних ракет і ракет "повітря-земля".

J-20 може бути модифікований в одному з двох базових напрямків: або як винищувач класу "повітря-повітря", здатний вести бої в віддалених зонах, або як ударний винищувач, який може обходити навіть передову ППО.  Втім, порівняно великі габарити і вага літака говорять про те, що для місій вглиб ворожих територій він не дуже годиться.

Самою очевидною слабкістю Chengdu на сьогоднішній день є відсутність відповідного двигуна.  Спочатку їм повинен був стати Saturn AL-41F1S, такий же, що встановлений на російському Су-35, але Росія відмовляється продавати двигуни окремо від самих літаків, так що Китай зацікавлений в першу чергу в розробці власних аналогів.