Найбільший європейський лоукостер Ryanair скасував 2000 рейсів

24 вересня 2017, 06:13
Пасажири характеризують масове скасування рейсів як "хаос"

У відпустку пішло надто багато пілотів.

За шість тижнів – з середини вересня до кінця жовтня 2017 року компанія Ryanair скасувала і планує скасувати 2100 рейсів – по 50 щодня . Це сталося через помилку з плануванням відпусток пілотів авіакомпанії : з'ясувалося , що дуже багато з них пішли і підуть у відпустку в один і той же час . Компанії довелося дотриматися режиму праці і відпочинку пілотів – для цього довелося скоротити кількість рейсів , – передає Meduza.

Виконавчий директор Ryanair Майкл О'Лірі взяв на себе особисту відповідальність за "безлад". "Ми наплутали із запланованими відпустками пілотів і тепер виправляємо свої помилки", – сказав глава авіакомпанії. – Я приношу щирі вибачення. Цей хаос влаштували ми самі". Компанія заявила, що скасовані рейси складуть всього 2% від усіх польотів Ryanair і що скасування сприятимуть поліпшенню дотримання розкладу 98% рейсів компанії, що залишилися.

Ірландське видання Irish Independent припустило, що насправді проблема в масовому виході пілотів з Ryanair: з компанії пішли 140 пілотів, які перейшли на роботу до конкурента, компанії Norwegian Air. Ryanair не прокоментував цю інформацію.

Авіакомпанія намагалася запропонувати пілотам змінити час відпусток, але вони відмовилися. Після цього командирам екіпажів запропонували одноразовий платіж до 12 тисяч євро за додаткові 10 днів роботи в жовтні. Пропозиція стосувалася пілотів з найбільшого хаба компанії – лондонського Стенстед, аеропортів в Дубліні, Франкфурті та Берліні. Група пілотів відхилила цю пропозицію і зажадала натомість нові контракти і кращі умови праці. У прес-службі Ryanair відмову пілотів від додаткових виплат заперечують. Ryanair заявила, що найближчим часом додатково найме 125 пілотів і трохи згладить наслідки.

Європейська комісія побачила в діях ірландської авіакомпанії порушення прав споживачів. У 2004 році в Євросоюзі був затверджений регламент з єдиними правилами надання компенсацій пасажирам у разі скасування або довгої затримки рейсу. За нормами ЄС компенсації можуть становити до 600 євро на людину. Тоді як за підрахунками Ryanair, вся надзвичайна ситуація обійдеться компанії в 20 мільйонів євро. Це означає, що кожному постраждалому пасажиру в середньому буде виплачено лише по 63 євро.

Через скасування рейсів постраждали 315 тисяч осіб; багато хто говорить, що їх ніхто вчасно не сповістив. Авіакомпанія стверджує, що всі вони отримали по електронній пошті пропозиції про альтернативні маршрути і компенсації. Пасажири кажуть, що це не так. Багато хто дізнавався про скасування їхніх рейсів всього за день до вильоту або навіть за кілька годин – і в результаті знайти альтернативні варіанти було вже дуже складно або неможливо. Вони скаржаться, що авіакомпанія не приймає скарги через інтернет або по телефону. Якщо рейс буде скасований, пасажир може безкоштовно змінити рейс на інший за тим самим маршрутом (якщо там залишилися місця) або повністю повернути гроші за квиток. Для зміни маршруту доведеться поспілкуватися з онлайн-консультантом компанії, і не факт, що такий обмін буде безкоштовним.

Пасажири характеризують масову скасування рейсів як "хаос". 69-річна Стелла Скотт з Брістоля отримала повідомлення про скасування свого рейсу з Малаги за 6 годин до вильоту. Їй запропонували інший рейс в Брістоль, але тільки через 9 днів.

Англійцю Марку Адкінсу з дружиною, 11-місячною дитиною і 77-річним батьком-інвалідом довелося самим доїхати з Валенсії до Барселони, щоб вилетіти додому. Адкінсон заявив: "Ryanair зіпсував перший відпочинок мого сина і, напевно, останній мого батька".

19-річна Лінда Ланкастер витратила 25 фунтів, намагаючись додзвонитися на платну лінію підтримки клієнтів Ryanair, щоб отримати інформацію про її рейс з Лондона в Париж. Квиток коштував приблизно стільки ж.