Аварія Ту-154: свідок розповів про катастрофу, а у слідства з'явилися нові версії

27 грудня 2016, 08:10
Остаточно від версії теракту слідство зможе відмовитися тільки після вивчення бортових самописців

Остаточно версія теракту не відкинута. Всі фото: АФП

У кримінальній справі про катастрофу Ту-154 Міноборони Росії на Чорному морі з'явилася пріоритетна версія ще до виявлення бортових самописців. Відповідно до неї, лайнер, на борту якого перебували артисти і журналісти, які слідували до Сирії, міг впасти через помилку пілотів, які при зльоті вивели Ту-154 на закритичні кути атаки. Через це машина, що втратила швидкість, замість набору висоти опустилася до моря, зачепила хвостом поверхню води, після чого розвалилася і затонула. Поки, щоправда, ця версія будується на свідченнях єдиного очевидця трагедії, який спостерігав розвиток катастрофи з моря, пише "Коммерсант".

У понеділок ФСБ Росії повідомила про те, що "встановлені очевидці падіння авіалайнера". За даними близьких до розслідування джерел, які зараз перевіряють свідчення цих свідків, одним з них став співробітник берегової охорони прикордонних військ ФСБ, який перебував на момент аварії на катері в акваторії Сочі.

Реклама

Прикордонник розповів, що рано вранці в неділю став мимовільним очевидцем НП. За його словами, літак, що вилетів з аеропорту Адлер, замість того щоб набрати висоту, став швидко знижуватися до поверхні моря, як ніби збирався зробити на неї посадку. Свідок зазначив, що навіть для посадки положення лайнера в просторі здалося йому дивним. Нібито Ту-154 йшов на невеликій швидкості з неприродно задертим вгору носом.

Очевидець, за словами джерела, навіть порівняв становище літака в цей момент з мотоциклом, поставленим його водієм на заднє колесо. Ще через мить, за його словами, літак зачепив поверхню моря хвостом, який відвалився при ударі, звалився в хвилі і швидко затонув.

За словами експертів, до описаної свідком картині події могло призвести відразу кілька факторів, так чи інакше пов'язаних з діями екіпажу літака. Відрив від смуги Ту-154 здійснив на штатній, як повідомила в понеділок ФСБ, швидкості – 345 км/год і почав підніматися. Однак уже через кілька секунд машина, за даними експертів, стала втрачати швидкість і, відповідно, висоту.

Реклама

Статися це, вважають фахівці, могло насамперед через помилкові дії пілотів, які спробували дуже енергійно підняти машину вгору. Таким чином, імовірно, літак був виведений на закритичні кути атаки, що призвело до втрати швидкості і підйомної сили на крилах і зниження Ту-154 до поверхні моря.

Катастрофу в Сочі, втім, могли сприяти і технічні фактори. Наприклад, можлива перевантаженість літака (відомо, що пілот в розмові з диспетчером називав свою машину "важкою"), порушення центрування лайнера його вантажем, неправильна робота закрилків або стабілізатора машини, а також раптове падіння тяги двигунів.

Реклама

Викладені вище версії були побічно підтверджені в понеділок і в офіційному повідомленні ЦГЗ ФСБ, назвавши серед можливих причин катастрофи "помилку пілотування і технічну несправність літака".

При цьому в службі заявили, що ознак, які вказують на можливість теракту на борту літака, не виявлено.

У свою чергу, джерело видання повідомило, що остаточно від "терористичної версії" слідство зможе відмовитися тільки після ретельного вивчення показань бортових самописців літака, а також експертного дослідження тіл загиблих і уламків Ту-154.

Нагадаємо, Ту-154 Міноборони Росії зазнав аварії вранці 25 грудня незабаром після вильоту з Сочі, де він приземлявся для дозаправки. Літак прямував до Латакії (Сирія).

В результаті катастрофи загинули всі 92 особи, які перебували на борту: вісім членів екіпажу та 84 пасажири – ансамбль імені Александрова на чолі з художнім керівником Валерієм Халіловим, журналісти трьох телеканалів, представник благодійної організації, військовослужбовці і чиновники.