Крах Ту-154: в Росії остаточно відкинули версію теракту

12 січня 2017, 08:42
В ході експертиз не виявилося жодного чинника, який хоча б і не прямо свідчив на користь теракту або обстрілу з землі, повідомляють джерела

Теракт більше не розглядають як можливу причину аварії Ту-154. Фото: AFP

Днями в РФ були завершені призначені військовим наслідком вибухотехнічної експертизи добутих з дна Чорного моря уламків літака Ту-154Б-2, що розбився 25 грудня 2016 року відразу після вильоту з сочинського аеродрому Адлер.

Слідів кримінального вибуху на борту літака або його бойового ураження ракетою експерти не виявили – таким чином, висловлювані раніше припущення про теракт були вивчені слідством і аргументовано виключені зі списку можливих причин катастрофи, жертвами якої стали 92 людини, пише російський "Коммерсант".

Реклама

Видання нагадує, що терористична версія катастрофи Ту-154, що летів на російську військову базу в Сирії, з самого початку не називалася в числі пріоритетних, проте відпрацьовувалася ФСБ і головним військовим слідчим управлінням СКР в ході порушеної кримінальної справи. В рамках цієї справи було призначено вибухотехнічної експертизи уламків фюзеляжу лайнера, останків пасажирів, їх особистих речей та вантажу Ту-154 гуманітарного вантажу.

Експертам-вибухотехнікам військові слідчі доручили в першу чергу перевірити витягнуті з води багаж, крісла і шматки внутрішньої обшивки фюзеляжу на наявність слідів вибухівки. Крім того, фахівці повинні були оцінити специфіку пошкоджень конструкцій літака, на яких вибухова хвиля від закладеної в салоні бомби залишає характерні розриви з загнутими назовні краями. Окремим предметом вивчення стали наскрізні отвори в деяких деталях літака, які могли утворитися як при руйнуванні лайнера після удару об воду, так і від впливу осколків бомби або ракети, яка спрацювала біля літака.

Летюча на швидкості близько 2000 м/с шрапнель, як пояснило близьке до слідства джерело, "вирубує" в алюмінієвій обшивці акуратні, немов вирізані лобзиком, дірки. Падіння ж літака відбувається при швидкостях на порядок нижче, тому навколо пробоїни в цьому випадку обов'язково з'являться і добре помітна деформація металу.

Реклама

Також експертам довелося шукати і самі осколки. Начинка бомби, на думку фахівців, зазвичай пробиває тіла і обшивку літака наскрізь, але в разі потрапляння в несучу конструкцію і кількох рикошетів може і залишитися всередині салону.

Як пояснив співрозмовник видання, жодного чинника, який хоча і не прямо свідчив на користь теракту або обстрілу з землі, експерти не виявили.

Таким чином, виключивши терористичну версію катастрофи Ту-154Б-2, фахівці зосередилися на інший – помилку, можливо, допущеної екіпажем.

Реклама

Нагадаємо, літак, за даними очевидців, не падав, а плавно знижувався до поверхні води, ніс машини при цьому був "неприродно задертий". Ця картина того, що сталося, за даними фахівців, свідчить про те, що машина була з якоїсь причини виведена екіпажем на закритичні кути атаки і в цьому положенні ніяк не могла набрати висоту.

Дати точну відповідь щодо причин аварії зможуть військово-авіаційні експерти, які зайняті зараз аналізом інформації, отриманої з параметричного і мовного самописців Ту-154. Останні не виключають, що помилок льотчиків могли посприяти і якісь виникли при зльоті технічні проблеми.

Як повідомлялося, літак Ту-154 Міноборони РФ впав в Чорне море рано вранці 25 грудня, здійснюючи політ з Сочі на авіабазу Хмеймім в Сирії. На борту знаходилися 92 людини, в основному артисти ансамблю пісні і танцю ім. Александрова, а також співробітники ЗМІ і військові. Всі вони загинули.