Не змогли обійтися без України: з'явилася нова версія загибелі російського підводного човна

23 липня 2019, 14:27
Комісією розглядаються три традиційні в розслідуванні будь-якої техногенної катастрофи версії

Причиною аварії на атомному підводному човні "Лошарик" стало "імпортозаміщення" українських акумуляторів неякісними російськими. Про це передає Цензор.НЕТ з посиланням на російські ЗМІ.

Як наголошується в повідомленні, увечері 1 липня гідронавти завершували контрольний вихід АС-31 перед майбутнім виконанням бойового завдання. Після закінчення контрольного виходу човен-носій разом з АС-31 повинні були повернутися на базу, але під час стикування станції з човном-носієм на борту АС-31 в акумуляторному відсіку з'явився дим.

Реклама

"На жаль, ніхто не може розповісти, як розвивалася пожежа на АС-31, так як всі, хто був на борту загинули. Можливо, проблеми виникли в електросистемі АС-31, яка використовує струми силою до 1000 ампер, і навіть невеликий дефект кабелів, на думку фахівця, міг привести до їх розігріву з подальшим оплавленням ізоляції ", – йдеться в повідомленні.

Як зазначають ЗМІ, вже в доці, розбираючись з інцидентом, експерти встановили, що вибухнула акумуляторна батарея.

"Вибух був дуже потужним. Акумулятор, очевидно, став і джерелом наростаючого об'ємного горіння. Щоб з'ясувати причину займання і вибуху батареї, проводяться десятки експертиз", – відзначили експерти.

Реклама

Також вони пояснили, що комісією розглядаються три традиційні в розслідуванні будь-якої техногенної катастрофи версії – відмова техніки, помилка екіпажу і зловмисний вплив.

Було встановлено, що глибоководні станції типу АС-31 довгий час комплектувалися срібно-цинковими акумуляторами, які виготовлялися в Україні. Після ускладнення відносин з цією країною акумулятори АС-31, що знаходяться на гарантійному обслуговуванні заводу-виробника, замінили на російські літій-іонні батареї. Виробником і постачальником акумуляторів для глибоководних апаратів був обраний санкт-петербурзький завод ВАТ "Акумуляторна компанія "Ригель"". Як сказано на сайті компанії, "Ригель", заснований в 1897 році, є найстарішим профільним підприємством у Росії, яке сьогодні виступає "передовим розробником і виробником акумуляторів", що використовуються в тому числі для потреб глибоководного флоту".

"Вивчаючи супровідну документацію до продукції "Рігеля", експерти, виявили крім іншого сертифікати, які свідчать про те, що передані флоту батареї пройшли випробування на вибухобезпечність. Зараз з'ясовується, хто і яким чином випробовував вироби і чому при цьому не були присутні представники замовника – Міноборони. На думку фахівців, до трагедії могли призвести не тільки конструктивні або технологічні дефекти акумуляторів, але і екстремальні режими роботи батареї", – йдеться в повідомленні.

Реклама

Так, наприклад, оплавлення ізоляції струмоведучих шин і короткі замикання в мережі, які виникають у зв'язку з цим, могли викликати непередбачувані збої в енергосистемі станції і регулюючій її автоматиці.

Як ми писали раніше, 1 липня в результаті аварії на глибоководному апараті Збройних сил РФ в Баренцевому морі загинули 14 військовослужбовців-підводників.

Нагадаємо, раніше стали відомі імена і звання деяких інших офіцерів, які загинули в результаті аварії на підводному човні.