Пілот лайнера, який розбився в Альпах, свідомо влаштував авіакатастрофу

27 березня 2015, 00:36
Однак авіаційні експерти у своїх висновках обережні

Пілот лайнера, який розбився в Альпах, свідомо влаштував авіакатастрофу. Таку версію озвучив прокурор Марселя після розшифровки чорної скриньки. Другий пілот Андреас Любіца закрився в кабіні і навмисно почав зниження лайнера.

Один з пілотів трагічного рейсу був самогубцем, – ця версія з'явилася в пресі після попередньої розшифровки даних чорних скриньок. Нібито, капітан вийшов з кабіни – і не зміг увійти назад, тому що другий пілот спочатку заблокував її двері, а потім повів літак на зниження. Сьогодні цю інформацію підтвердили в прокуратурі.

Реклама

"По своїй власній волі другий пілот відмовився відкрити двері капітану, а потім натиснув кнопку для зниження висоти. На записах чути дихання льотчика – він до останнього був у свідомості", – каже прокурор Марселя Бріс Робен.

У керівництві авіакомпанії зізнаються – в адекватності другого пілота не сумнівалися.

"Шість років тому у Андреаса Любіца мав тривалу перерву в польотах і тренуваннях. Але після цього він отримав всі необхідні кваліфікації і пройшов медичні обстеження. Він на 100 відсотків підходив для польотів", – говорить глава Lufthansa Карстен Шпор.

Реклама

"У день аварії німецькі спецслужби перевірили другого пілота, так само як і всіх інших членів екіпажу і пасажирів, на причетність до тероризму, і результат був негативним", – зазначив міністр внутрішніх справ Німеччини Томас де Мезьєр.

В аероклубі Вестервальд, де Андреас учився літати, згадують, що той мріяв керувати великими лайнерами.

"Він був такий щасливий, коли отримав роботу пілота. До цього він практикувався три роки в Сполучених Штатах. Пам'ятаю, як він розповідав про своє навчання в Америці – був таким відкритим і веселим", – говорить член аероклубу Петер Рюкер

Реклама

Авіаційні експерти у своїх висновках обережні. Але пояснюють, що пілот не міг повернутися в кабіну, якщо її заблокували зсередини.

"Технічно двері влаштовані таким чином, що їх можна відкрити зовні за допомогою коду. Але тільки не тоді, якщо їх заблокували зсередини, як в цьому випадку. Це передбачено правилами, введеними після терактів Аль-Каїди 11-го вересня 2001-го", – каже міністр транспорту Німеччини Александер Добріндт.

Що відбувається, пасажири трагічного рейсу зрозуміли в останній момент. Кликати на допомогу – стали перед самим падінням. Якщо версія самогубства другого пілота підтвердиться, це буде не першим подібним випадком в історії авіації. У 1987-му звільнений пілот Девід Берк застрелив на борту літака свого колишнього начальника, стюардесу, двох льотчиків і різко направив борт до землі. Загинуло щонайменше 40 осіб. А в 1997-му році льотчик через борги розбив лайнер над Індонезією. Жертвами стало більше сотні пасажирів.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна" за 26.03.2015 19:00.