Польський МЗС зажадав у Росії записи з кабіни літака Качинського

29 грудня 2016, 01:05
Це прохання пов'язане з коментарем, який дав президент Росії Володимир Путін

На місці катастрофи літака ТУ-154 під Смоленськом Фото: Imago / ТАСС

МЗС Польщі направило російській стороні ноту з вимогою передати невідомі в Варшаві записи з кабіни літака Ту-154 президента Леха Качинського, який розбився під Смоленськом. Про це повідомляє агентство PAP.

Як пояснюється, це прохання пов'язане з коментарем, який дав президент Росії Володимир Путін в ході великої прес-конференції 23 грудня. "Я особисто читав переговори пілота і людини з охорони загиблого президента, який зайшов до кабіни. Я особисто читав розшифровку. Увійшовши в кабіну пілотів, людина (забув, як її прізвище, прізвище є конкретне) вимагає посадки. Пілот відповідає: "Не можу, сідати не можна". На що людина з оточення президента, яка увійшла в кабіну, говорить: "Я не можу це доповісти начальнику. Роби що хочеш, сідай", – сказав тоді російський лідер.

Реклама

При цьому Польща стверджує, що в переданих їй раніше матеріалах такого епізоду немає. На думку Варшави, це означає, що Росія або ввела в оману польську сторону, передавши їй підроблені стенограми і записи, або Путін вводить в оману світову громадськість, коли, висловлюючи подібні коментарі, перекладає тим самим відповідальність за подію на Качинського і екіпаж.

"Такі дії ображають основоположні принципи співіснування країн і змушують припускати, що російська сторона не хоче розлучатися з основними доказами, зокрема, з чорними ящиками і уламками літака, побоюючись, що об'єктивна експертиза виявить істинних винуватців катастрофи", – сказав представник польського Міноборони Бартоломей Місіевіч .

Раніше, 24 грудня, на наступний день після прес-конференції, з аналогічною вимогою виступило Міністерство оборони Польщі.

Реклама

Літак Ту-154 ВПС Польщі впав під Смоленськом вранці 10 квітня 2010 року. В результаті аварії загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту, в тому числі президент Лех Качинський з дружиною. Міждержавний авіаційний комітет назвав причиною події помилку пілотів. Польська сторона провела власне розслідування і поклала частину провини на російських диспетчерів.