ЗМІ дізналися основну версію в розслідуванні авіакатастрофи в "Шереметьєво"

7 травня 2019, 09:50
Підозри на адресу пілотів пов'язані з їхніми діями при посадці, коли електростатичний розряд пробив фюзеляж і вивів з ладу автоматику

/ Фото: AFP

Основною версією в розслідуванні катастрофи літака SSJ-100 "Аерофлоту", жертвами якої стала 41 особа, вважають невірні дії пілотів. Паралельно слідство розбирається з наземними службами, які, можливо, оперативно не відреагували на ПП, пише "Коммерсант".

Підозри на адресу пілотів пов'язані з їхніми діями при посадці, коли електростатичний розряд пробив фюзеляж і вивів з ладу автоматику управління літаком. Захід в ручному режимі, на думку близьких до розслідування аварії джерел газети, виявився складним: пілоти могли орієнтуватися тільки на показання приладів і власні навички. Через невикористане пальне Superjet сідав з максимальною масою. Це створило додаткові труднощі для приземлення.

Реклама

Літак знизився до злітно-посадкової смуги з перельотом більше кілометра і перевищенням шляхової швидкості на 30 км/год. Навіть у таких умовах посадка, на думку експертів, була цілком безпечною. Але в результаті ще однієї можливої ​​помилки льотчиків літак занадто жорстко торкнувся колесами бетонки і зробив кілька відскоків від ВПП. Стійки шасі продавили паливні баки літака, гас із них виплеснувся на двигуни і загорівся. Пасажири із задньої частини літака отримали травми через "стрибки" лайнера і не могли вибратися із салону самостійно. Палаючий навколо авіаційний гас не залишив пораненим жодних шансів на виживання.

Офіційний представник СКР Світлана Петренко повідомила, що серед інших версій розглядаються недостатня кваліфікація диспетчерів і осіб, які проводили технічний огляд борту, несправність самого повітряного судна і навіть несприятливі метеоумови. Остаточні висновки про причини події зроблять фахівці МАК і Слідчого комітету.

Нагадаємо, 5 травня в московському аеропорту "Шереметьєво" загорівся пасажирський лайнер російського виробництва Sukhoi Superjet 100. Інцидент стався під час аварійної посадки літака незабаром після вильоту з рейсу Москва – Мурманськ. Авіалайнер зробив кілька кіл над Московською областю, подав сигнал лиха і різко пішов на зниження. При цьому приземлитися з першого разу лайнеру не вдалося. З другої спроби пілот ударився шасі і носом літака об смугу, після чого повітряне судно загорілося. Як стало відомо, жертвами пожежі на борту літака стала 41 особа. У Мурманській області РФ оголосили триденну жалобу.

Реклама

Пізніше була названа основна причина загибелі людей. Як розповіли учасники авіакатастрофи, "дехто з пасажирів стали в паніці діставати свої речі з полиць. Це ускладнило евакуацію людей з задніх рядів авіалайнера, і вони загинули у вогні". Водночас у Слідчому комітеті РФ розглядають різні версії події, серед яких недостатня кваліфікація пілотів, диспетчерів і осіб, які проводили технічний огляд борту; несправність повітряного судна; несприятливі метеоумови.

У свою чергу командир згорілого в "Шереметьєво" літака відновив хронологію аварії. Він підтвердив, що літак загорівся після посадки, а не в польоті, хоча саме в повітрі в нього вдарила блискавка.