США знову стали найдорожчим країнним брендом у світі

13 жовтня 2015, 11:03
Вартість бренду США оцінена в $19,7 трлн

США виявилися першими у світі. Фото: AFP

Найдорожчим страновим брендом у світі знову стали США, з величезним відривом випередивши Китай, тоді як Росія і Україна увійшли до п'ятірки країн з найгіршою динамікою за останній рік, говориться в прес-релізі компанії Brand Finance.

Компанія оцінила вартість бренду США в $19,7 трлн. Оцінка включає в себе найрізноманітніші показники, включаючи ВВП, інвестиційну привабливість, бізнес-клімат і т.п. Крім масштабу американської економіки, автори дослідження виділяють величезний ринок збуту в США, учасники якого готові переплачувати за товари з маркуванням "Made in USA", а також наявність безлічі компаній, які самі по собі є цінними брендами – до них відносяться, зокрема, Disney, Apple і Coca-Cola.

Реклама

Китай, другий за вартістю бренд у світі, за минулий рік втратив 1% вартості і тепер оцінюється в $6,31 трлн проти $6,35 трлн роком раніше. Це пов'язано з уповільненням темпів зростання економіки країни, а також з падінням цін на сировину у світі.

Втім, зниження вартості сировинних товарів найбільше вдарило по експортерах, таким, як Канада і Австралія. Їх бренди подешевшали на 8% і 10% відповідно, але залишилися в топ-10.

У п'ятірку найдорожчих країнових брендів також входять Німеччина ($4,17 трлн, -4%), Великобританія ($3,01 трлн, + 6%) і Японія ($2,54 трлн, +3%). Найбільш вражаюче зростання серед країн першої десятки продемонструвала Індія (+ 32%), яка тепер займає 7-й рядок рейтингу з показником $2,14 трлн.

Реклама

Бразилія покинула першу десятку, опустившись на 11-е місце; оцінка її бренду впала на 17%, до $1,17 трлн. До її проблемам, крім дешевої сировини, додалися корупційний скандал за участю високопоставлених політиків, рецесія в економіці і втрата 500 тис. робочих місць у першому півріччі. Навіть торішній Чемпіонат світу з футболу не зміг підняти імідж країни на світовій арені, хоча Бразилія сподівається виправити становище на Олімпіаді в Ріо-де-Жанейро в 2016 році.

Росія "подешевшала" на 31%, до $810 млрд, і тепер займає лише 18-ту позицію. Торік вона була 12-й, вартість російського бренду оцінювалася в $1,18 трлн. На вартості бренду країни відбилося її участь у конфлікті в Сирії і неоднозначна оцінка її ролі в конфлікті в Україні, зазначають в Brand Finance.

При цьому вартість українського бренду впала максимальними темпами серед усіх країн світу – на 45%, до $44 млрд.

Реклама

Лідером зростання став Іран: вартість його бренду злетіла на 59%, до $159 млрд, на тлі успіхів переговорів щодо ядерної програми країни і перспектив скасування санкцій. Куба, також підвелася на шлях нормалізації відносин з США, поки не увійшла в топ-100 рейтингу, проте аналітики висловили впевненість, що це станеться вже в 2016 році.

У п'ятірці країн з найкращою динамікою компанію Ірану склали чотири африканських країни-бренду – Камерун, Танзанія, Кенія і Замбія.

В окремому рейтингу стійкості країнових брендів (в якому не враховується масштаб економіки) перше місце займає Сінгапур з оцінкою 88 пунктів з 100. В індексі сприйняття корупції країна посіла перше місце в Азії і сьоме у світі, також автори дослідження відзначають високі екологічні стандарти, якісну освіту та активний розвиток туризму.

Друге місце ділять Швейцарія і ОАЕ (84,9 пункту), далі йдуть Фінляндія (85,7 пункту) і Нова Зеландія (85,6 пункту).