Втручання Кремля в американські вибори виявилося ефективнішим, ніж вважалося раніше

6 червня 2019, 11:43
Основна маса російських акаунтів маскувалася під регіональні новинні канали та політичні організації

/ Фото: Getty Images

Кампанія перед президентськими виборами в США у 2016 році, що проводилася петербурзьким "Агентством інтернет-досліджень" (IRA) в Twitter, була більш об'ємною, скоординованою і ефективною, ніж вважалося раніше. Про це заявила компанія Symantec, що займається питаннями кібербезпеки.

"Операція була ретельно спланована, часто акаунти реєструвалися за кілька місяців до їх використання і задовго до президентських виборів 2016 року в США. Середній час між створенням облікового запису і першого твіту склав 177 днів", - випливає зі статті, опублікованій на сайті компанії.

Реклама

Дослідження Symantec, в ході якого було проаналізовано майже 3,9 тис. акаунтів і 10 млн твітів, також показало, що найбільш цитований аккаунт набрав понад 6 млн. ретвітів.

При цьому тільки 1850 з них були зроблені пов'язаними з IRA обліковими записами.

"Це означає, що багато ретвітів могли виходити від справжніх користувачів Twitter," - підкреслює компанія.

Реклама

Відзначається, що основна маса акаунтів маскувалася під регіональні новинні канали та політичні організації.

Крім того, Symantec виявила, що хоча більшість облікових записів були автоматизовані, деяких з них демонстрували ознаки "ручного втручання" такі як "розміщення оригінального контенту або невелика зміна формулювання передрукованого контенту, імовірно в спробі зробити їх більш автентичними і зменшити ризик їх видалення".

Компанія відзначає, що до оприлюднення інформації про IRA вважалося, що пости, які публікуються в рамках кампанії, були спрямовані на вплив лише на представників однієї політичної партії США. Однак, як показало дослідження, пропаганда була спрямована як на прихильників демократів, так і на республіканців. При цьому вплив чинився на найбільш незадоволених представників двох таборів.

Реклама

"Головною метою кампанії, мабуть, було посіяти розбрат. (...) Це не обмежувалося лише сферою онлайн. Кілька аккаунтів були використані для організації політичних мітингів в США ...", - йдеться у доповіді.

"Сам масштаб і вплив цієї пропагандистської кампанії, очевидно, викликає глибоку заклопотаність у виборців у всіх країнах, які можуть побоюватися повторення того, що сталося напередодні президентських виборів в США у 2016 році", - робить висновок Symantec.

Американські ЗМІ називають "Агентство інтернет-досліджень" "фабрикою тролів". "Агентство інтернет-досліджень" фігурує в розслідуванні спецпрокурора США у "російській справі" Роберта Мюллера, воно внесене до санкційних списків США за втручання в американські президентські вибори 2016 року.

Раніше держсекретар США Майк Помпео заявив, що загроза втручання Росії в американські виборине обмежиться досвідом минулих років, вона буде зберігатися протягом наступних десятиліть.

"Повинні очікувати, що росіяни продовжать займатися цим і у 2050 році", - зазначив Помпео.

Нагадаємо, голова комітету з розвідки Палати представників американського Конгресу Адам Шифф оголосив, що його комітет відновлює розслідування втручання Росії у президентські вибори 2016 року.

Раніше Дональд Трамп зазначив, що викриття імен російських шпигунів ГРУ, які брали активну участь у втручанні в американські вибори – це наслідки недалекоглядної політики його попередника – Барака Обами.