Всі виключено: туроператори Росії втратили половину клієнтів через Туреччину і Єгипет

27 листопада 2015, 10:05
Збитки туристичних компаній складуть мільйони доларів

Туроператорам Росії без Туреччини і Єгипту доведеться туго. Фото: ТАСС

Через закриття двох наймасовіших і найпопулярніших у росіян туристичних напрямків – Туреччини і Єгипту – ринок масового туризму в Росії може опинитися на порозі до цього небачених потрясінь, пише "Коммерсант".

Так, закриття Туреччини і Єгипту буде коштувати туристичному ринку Росії втратою 50% клієнтів і $400-500 млн. Зараз основні зусилля туроператорів зводяться до спроб знайти гідну альтернативу. Але на ділі, визнають туроператори, переорієнтуватися зможуть не більше 10-15% туристів, які звикли до недорогого і комфортному відпочинку. Нові реалії вже влітку можуть загрожувати туристичному ринку новою хвилею банкрутств.

Реклама

Згідно з даними Ростуризму, тільки за перше півріччя поточного року ринок виїзного туризму втратив 33,8% мандрівників на тлі економічних проблем і девальвації рубля. Втрати туроператорів виявилися ще значнішими. Ще місяць тому в Асоціації туроператорів Росії (АТОР) констатували, що попит на тури на новорічні свята скоротився ще на 40%, а ажіотаж на внутрішньому ринку зійшов нанівець. Але реальні проблеми у туроператорів почалися тиждень тому.

Закриття Туреччини і Єгипту буде коштувати туристичному ринку Росії втратою 50% клієнтів і $400-500 млн

Конфлікт з Туреччиною може коштувати туроператорам втратою найбільшого за підсумками 2014-го ринку, який минулого року відвідали 3,3 млн російських туристів, сумарно витратили на відпочинок понад 65 млрд руб. У найближчому майбутньому туроператорам може знадобитися повністю відшкодувати мандрівникам вартість більш ніж 40 тис. Вже куплених путівок і повернути з Туреччини більше 10 тис. Чоловік

Першим ударом для туристичного ринку стало обмеження прямого авіасполучення з Єгиптом, яке фактично почало діяти з вечора 6 листопада, коли основною версією причини події 31 жовтня аварії пасажирського літака "Когалимавіа" (працює під брендом Metrojet), що прямував з Шарм-еш-Шейха в Санкт -Петербург, був визнаний теракт. На момент закриття чартерних програм число проданих в Єгипет путівок, за даними АТОР, досягало 147 тис. Приблизно 20% клієнтів попросили перебронювати тури на більш пізні дати, 30% вирішили повернути витрачені гроші за вирахуванням понесених витрат, а 50% прийняли рішення обрати альтернативний напрям, найпопулярнішим з яких стала Туреччина.

Реклама

Але через три тижні на сирійсько-турецькому кордоні зазнав аварії російський бомбардувальник Су-24. За офіційною версією, літак був збитий турецькими ВВС. Увечері того ж дня з офіційною рекомендацією не їздити до Туреччини з туристичними цілями виступив міністр закордонних справ Сергій Лавров. Відразу після виступу міністра до його рекомендації приєднався Ростуризм, а всі великі компанії заявили про призупинення продажів путівок до Туреччини.


Туреччина і Єгипет – два найбільш масових туристичних напрямки в Росії. Згідно з даними Ростуризму, за підсумками першого півріччя ці дві країни відвідали 2,09 млн мандрівників з Росії. Це 38% від загального числа росіян, які провели відпустку за кордоном, і практично всі вони користуються послугами туроператорів.


За оцінками виконавчого директора АТОР Майї Ломідзе, в річному численні на Туреччину і Єгипет припадає 40-50% туроператорів. Ці дані підтверджують і самі учасники ринку. У Coral Travel на долю Туреччини доводилося 40-45% середньорічного обсягу продажів. Взимку цей показник традиційно складає 2-3%, але в цьому сезоні ситуація змінилася: після закриття прямого авіасполучення з Єгиптом частину попиту переорієнтувалася на Туреччину, і в загальному обсязі продажів напрямок займало 10-15%, пояснює представник компанії Марина Макаркова. Єгипет в зимовий період традиційно становить близько 50% обсягу продажів Coral Travel, додає вона.

Реклама

Слідом за обвалом продажів у туроператорів різке падіння попиту фіксують онлайн-сервіси для самостійних мандрівників. Неприємним сюрпризом для туріндустрії може стати і кінець ажіотажу на внутрішньому ринку: їздити в Сочі цього року для росіян теж виявилося занадто дорого.

Новий Синай

Головною заміною Єгипту на зимовий сезон для туроператорів стали Ізраїль і Йорданія. Про свої плани з розширення присутності на цих напрямках розповіли представники "Пегас Туристік", TUI і Anex Tour. Поява в якості альтернативного напрямку Ізраїлю Герасимчука для ринку сюрпризом. Через кілька днів після закриття Єгипту представники Міністерства туризму цієї країни почали обговорювати з найбільшими російськими туроператорами нову програму субсидування поїздок до Ізраїлю. Місцева влада готова виплачувати туроператорам по € 45 за кожного російського туриста, прибулого в Ейлат чартерним рейсом. При середній вартості відправки літака з Москви в Ейлат 3 млн руб. і його місткості 200 людей ізраїльська влада може компенсувати близько 20% від ціни рейсу.