Маски, перепустки, дезінфекція: як працює метро на карантині в країнах світу

20 травня 2020, 18:24

Олексій Росовецький Олексій Росовецький

Україна стала однією з п'яти країн, де метрополітен закрили на карантин

Столичний метрополітен відкриється для пасажирів 25 травня. Таке рішення на засіданні 20 травня ухвалив Кабінет міністрів України, продовживши карантин у країні до 22 червня. Крім того, з наступного понеділка відкриється метро в Харкові та Дніпрі, де поїздки були припинені з 17 березня.

Реклама

Поряд з Індією, Словенією, Хорватією і Сербією Україна стала п'ятою країною світу, де на період дії карантину була повністю припинена робота метро. В інших мегаполісах, де лінії метрополітену є частиною транспортної системи міста, просто ввели ряд обмежень. Яких саме, читайте в спеціальному матеріалі сайту "Сьогодні".

Берлін

Як повідомляли кореспонденти Deutche Welle, берлінське метро (як і міську електричку S-Bahn) не стали закривати для того, щоб рейковий транспорт прийняв на себе основний потік пасажирів під час скорочення автобусних маршрутів. Робота підземки жодним чином не обмежувалася на час карантину – берлінське метро як працювало весь цей час, так і продовжує працювати у звичайному режимі. Хіба що дисципліновані німці їздять у масках.

А щодо громадського наземного транспорту, то 5 травня закінчилася солодке життя для місцевих зайців, які звикли півтора місяця їздити без оплати проїзду – в автобуси повернулися контролери.

Річ у тім, що одним із захисних заходів на карантині стало обмеження на прохід в салон автобуса через передні двері, де пасажири показували водієві проїзний квиток або купували в нього одноразовий. Зрештою чимало берлінців сприйняли це рішення транспортних компаній як можливість не платити за проїзд взагалі.

Нью-Йорк

Реклама

За даними видання The American Conservative, уже до середині квітня захворюваність на коронавірус у штаті Нью-Йорк США була вище, ніж у будь-якій іншій країні світу. На район Великого Нью-Йорка припадало близько половини всіх смертей у США – людські втрати лічили тисячами. До кінця місяця масштаби епідемії COVID-19 достоту шокували: інфікованим виявився кожен четвертий житель Нью-Йорка. Тим часом найбільший у світі метрополітен (загальна протяжність шляхів становить близько 1 370 км, а кількість вагонів перевищує 6 400) продовжує працювати досі.

Єдиний захід, який вжила міська влада, – починаючи з 6 травня вперше в історії підземки Великого Яблука метрополітен планово закривається на кілька годин для дезінфекції вагонів з 01:00 до 05:00 (з 08:00 до 13:00 за київським часом. – Ред.). Раніше метро Нью-Йорка закривали тільки через погодні умови: ураган "Ірен" в 2011 році й ураган "Сенді" в 2012 році, а також під час сніжної бурі 2015 року.

За словами виконувачки обов'язків керівника транспортного департаменту Сани Фейнберг, на час припинення роботи метро міська влада організувала 61 автобусний маршрут для перевезень приблизно 11 тисяч жителів Нью-Йорка, які користуються метрополітеном щоночі.

Відео: Reuters

Вашингтон

На відміну від Нью-Йорка, підземка столиці США перейшла на обмежений режим роботи ще 18 березня, повідомив "Голос Америки". Потяги ходять кожні 15 хвилин (раніше перерва між поїздами становила до п'яти хвилин) з 5 ранку до 23:00 в робочі дні та з 8 ранку й до 23:00 у вихідні. Отже, влада дала більше часу прибиральникам метрополітену на санітарну обробку вагонів.

Реклама

Крім того, керівництво столичного метрополітену закрило всі туалети на станціях і закликало тих пасажирів, які почуваються хворими, не користуватися громадським транспортом. Тим більше що влада змінила графік роботи автобусів, які тепер курсують за розкладом вихідного дня. А якщо в салоні кількість пасажирів перевищує санітарну норму, водіям наказано пропускати зупинки і не брати нових пасажирів.

Нарешті, міська влада збільшила кількість самих вагонів в потягах – вісім замість шести, що дасть змогу пасажирам ретельніше витримувати потрібну дистанцію.

Читайте також: Метро на карантині: Кличко показав, що відбувається в підземці (відео)

В тренді
З варення чи картоплі? Лукашенко "створив" вакцину від коронавірусу
Фото: колаж "Сьогодні"

До речі кажучи, таким же шляхом пішли в Копенгагені, повідомляє офіційний сайт метрополітену столиці Данії. Крім збільшення числа поїздів, у метро почали ще ретельніше прибирати – як на станціях, так і в самих вагонах.

Лондон

Незважаючи на те що британський прем'єр Борис Джонсон увів карантин ще 24 березня, у столиці Великої Британії підземка весь цей час працювала і продовжує працювати мов нічого й не було. Мало того, коли компанія Transport for London, що керує транспортною системою мегаполісу, закрила сорок станцій, які не мають пересадкового вузла на інші лінії, пасажиропотік тільки зріс.

Реклама

Отже, в годину пік, як і раніше, спостерігалися черги на станціях і тиснява у вагонах. Транспортній профспілці довелося навіть звернутися по допомогу до керівництва міської поліції, щоб копи допомагали регулювати пасажиропотік.

Париж

Починаючи з 17 березня, коли в країні був оголошений карантин, роботу метрополітену обмежили часом з 6 години ранку і до 10 вечора, збільшили також інтервали руху поїздів. Крім того, 60 станцій з 302 закрили взагалі – переважно в центральній частині міста.

Пасажирів зобов'язали носити маски (штраф за порушення становить € 135) і мати при собі документ з місця роботи, який підтверджує потребу користуватися метрополітеном, – у години пік перепустку можуть перевірити на вузлових станціях, до яких примикають зупинки приміської електрички. В іншому разі вас просто не пустять в метро. Крім того, як на самих станціях, так і всередині вагонів розклеєні нагадування для пасажирів про необхідність витримувати дистанцію.

Рим і Мілан

Попри те, що італійська провінція Ломбардія стала одним зі світових осередків коронавірусу, влада її столиці Мілана, як і міська влада Риму (двох італійських міст, де є метрополітен), відмовилася від ідеї обмежувати роботу підземного транспорту. Хіба що в Римі скоротили роботу метро на одну годину. Замість цього була запроваджена сувора заборона покидати місце проживання без поважної причини, що і без закриття метро істотно знизило пасажиропотік.


Нагадаємо, що після запуску київського метро пасажири протягом місяця зможуть використовувати жетони зеленого кольору, які були куплені до карантину.

Водночас у метрополітені нагадали, що пасажири будуть користуватися тільки електронним квитком. Оплатити за проїзд на турнікетах можна буде, використовуючи:

  • KyivSmartCard;
  • карту метро (до 31.03.2021);
  • безконтактну банківську карту будь-якої платіжної системи на жовтих турнікетах;
  • мобільний застосунок Google Pay і Apple Pay;
  • мобільний застосунок KyivSmardСard;
  • разовий квиток з QR-кодом (паперовим або електронним).

Пасажири пільгових категорій можуть користуватися в метро "Карткою киянина", а інші пільговики мусять пред'являти оригінал відповідного посвідчення.

Всі подробиці в спецтемі Коронавірус

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти