Сьогодні, 24 березня, літак Airbus A320 рейсом Барселона – Дюссельдорф авіакомпанії Germanwings зазнав аварії в горах неподалік від містечка Барселоннетт на півдні Франції.
На борту у момент НП перебували 148 осіб – 142 пасажири і шість членів екіпажу. Влада Франції вже підтвердила інформацію про катастрофу, і глава держави Франсуа Олланд висловив сумнів, що комусь із тих, хто був у літаку, вдалося вижити.
Читайте також: У Франції розбився літак Airbus A320
Основна частина пасажирів були німці, також на борту були 45 іспанців. Також стало відомо, що серед громадян Німеччини були 16 школярів і два викладачі гімназії німецького міста Хальтерн-ам-Зе, федеральна земля Північний Рейн-Вестфалія.
Німецьке видання Bild уточнило, що учні літали в Іспанію з обміну: діти жили в Каталонії з 17 по 24 березня.
Читайте також: Літак, що розбився у Франції, падав протягом 10 хвилин
"Причини краху досі не ясні. Але стан уламків літака дозволяє зробити висновки, що вижилих немає", – поскаржився Олланд.
"Я маю намір поговорити по телефону з канцлером Німеччини Ангелою Меркель і королем Іспанії з приводу цієї трагедії", – додав президент.
Канцлер Німеччини Ангела Меркель скасувала всі заплановані на вівторок заходи у зв'язку з авіакатастрофою. Меркель заявила, що глибоко вражена трагедією. Разом з тим Меркель має намір завтра особисто відвідати місце аварії літака, щоб "склалася власна картина того, що сталося".
Для проведення рятувальної операції була мобілізована поліція і пожежники. Прибулі на місце трагедії рятувальники не знайшли там вижили. А це означає, що жертвами катастрофи літака, що виконував рейс з Барселони в Дюссельдорф, стали всі, хто знаходився на борту судна.
Під час пошукових робіт рятувальники знайшли каркас розбився в Альпах літака і перші "чорні ящики". Фюзеляж виявлений на висоті 2700 метрів в районі гірської вершини Естроп масиву Труа-Евеше. Уламки, поданим рятувальників, розкидані на висоті близько 2 тисяч метрів в Альпах.
Однак пошук тіл жертв катастрофи літака займе кілька днів через складного рельєфу місцевості.
Читайте також: З'явилося перше фото з району катастрофи А320 у Франції
Фахівці стверджують, що Germanwings використовує тільки перевірені літаки. З іншого боку, за даними МЗС Франції, саме ця машина була найстарішою в авіапарку авіакомпанії.
Перед падінням командир повітряного судна подавав сигнали лиха, але він не повідомив, в чому саме була проблема.
Британська газета The Guardian пише, що командир судна зв'язався з авіадиспетчерами, коли лайнер пролітав над французьким містом Марселем. Пілот подав міжнародний сигнал лиха – mayday, mayday, mayday. У момент, коли надійшло це повідомлення, літак вже знаходився на небезпечно низькій висоті.
Читайте також: Літак Airbus A320 перед катастрофою подавав сигнал лиха
За наявними даними, авіалайнер почав втрачати висоту, як тільки увійшов в повітряний простір Франції.
Згідно опублікованому на сайті flightradar24 графіком, лайнер почав різко втрачати висоту приблизно за 10 хвилин до катастрофи. Спочатку А320 летів на висоті в приблизно 10 тисяч метрів. Звалився він на висоті в 2700 метрів над рівнем моря.
Згідно з даними на сайті Planetafinder, з моменту вильоту літак знаходився в польоті 2 години 20 хвилин. Також є позначка, що рейс не прибув.
Авіабудівна компанія Airbus почала власне розслідування аварії пасажирського літака A320 на півдні Франції; в штаб-квартирі виробника в Тулузі створено кризовий штаб по збору всіх відомостей про катастрофу.
"Ми збираємо зараз всю доступну інформацію про літак, про термін та історії його експлуатації. Мова йде про дуже поширеному апараті", – відзначили в компанії, утримавшись від подальших коментарів.
Відзначимо, що на тлі повідомлення про авіакатастрофу ринок відреагував зниженням акцій, як виробника, так і перевізника.
Так, акції французької Airbus Group на Паризькій біржі опускалися на 2,02%, до 58,79 євро за акцію.
Звичайні акції компанії Lufthansa, якій належить Germanwings, в ході торгів на біржі у Франкфурті впали на 3,04% – до 13,25 євро за один папір. На початку дня акції росли на 2,85% – до 14,055 євро.
Це не перша катастрофа літака Airbus A320. У серпні 2000 року Airbus, що летів з Каїра в Бахрейн, зазнав аварії в Перській затоці. Загинули 143 людини.
У листопаді 2008 року в районі містечка Кане-ан-Руссийон у Франції зазнав аварії Airbus A320-232 авіакомпанії Air New Zealand, що здійснював тестовий політ. Загинули семеро людей.
Ще один інцидент з А320 стався в Сочі в травні 2006 року. Борт, що належить вірменській авіакомпанії, летів з Єревану в Сочі, але розбився при заході на посадку. 113 людей загинули.
Найвідоміша за останній час авіакатастрофа – це крах лайнера A320 малайзійської авіакомпанії AirAsia в грудні минулого року. На його борту знаходилися 155 пасажирів і сім членів екіпажу: 156 індонезійців, троє громадян Південної Кореї, один громадянин Малайзії, один – Сінгапуру і один громадянин Франції.
Читайте також: Найбільші катастрофи літаків Airbus A320. досьє
Влада Малайзії та Індонезії організували масштабну пошукову операцію і через два дні виявили уламки лайнера. За кількістю жертв ця катастрофа посідає друге місце в історії Індонезії після катастрофи A300 в 1997 році, коли було 234 загиблих. Найбільша катастрофа сталася також в 2007 році в Сан-Паулу, коли загинули 199 осіб.
Airbus A320 – сімейство узкофюзеляжних літаків для авіаліній малої і середньої протяжності, розроблених європейським консорціумом "Airbus SAS". Випущений в 1988 році, він став першим пасажирським літаком, на якому була застосована електродистанційна система управління.
Станом на листопад 2014 мається замовлень на 11163 літаків сімейства A320 при 6331 проданих машин, з яких експлуатується 6092 літаків.
До лютого 2008 року збірка A320 проводилася тільки в Тулузі, однак з березня 2008 року, через великого попиту, збірку також розгорнули на заводі в Гамбурзі-Фінкенвердер.
Всі інші версії А320 вироблялися і виробляються в Гамбурзі-Фінкенвердер.
Крім цього, в Китаї була відкрита лінія монтажу літаків сімейства А320 з розрахунковою продуктивністю 4 машини на місяць (у 2011 році).