Мер Варшави: Кличку потрібно прислухатися до думки киян

Ханна Гронкевич-Вальц поділилася досвідом управління європейською столицею

Президент-мер Варшави Ханна Гронкевич-Вальц розповіла "Сегодня" про фінансування будівництва метро в польській столиці, про облаштування берегів Вісли, про моду на велосипеди і про ради для мера Києва Віталія Кличка

— Пані Ханно, ви вже третій термін є президентом (мером) Варшави. Скажіть, як вам вдалося залучити інвестиції для розширення міської інфраструктури, і скільки?

Реклама

— Коли більше 8 років тому я обійняла посаду президента Варшави, столиця Польщі була містом з величезною затримкою інфраструктурного розвитку. Тому в перші роки мого перебування на посаді кожен п'ятий злотий з міськбюджету виділявся на великі інвестиції — будівництво і модернізацію доріг, нові автобуси, розширення лінії метро і оновлення міських площ. У загальній складності з 2007 року з центрального бюджету міста та фондів ЄС ми інвестували в Варшаву близько $9,3 млрд. Зміни у Варшаві побачили не тільки жителі, а й інвестори: вони активно облаштовують тут офіси і платять тут податки.

— Які кардинальні зміни ви внесли в міську транспортну систему? Як зробити її ідеальною?

— Транспортні мережі Варшави — одні з найбільших у Європі. Є метро, низькопідлогові автобуси, трамваї і поїзди — в цілому більше 310 ліній, які розвозять жителів по всій Варшаві та агломерації. Цього року ми виділили 2,5 млрд злотих на розвиток транспорту, а в 2014-2022 рр. буде виділено 11,353 млрд.

Реклама

У нашій системі, пріоритетним є залізничний транспорт — метро, електрички і трамваї, які не стоять в пробках, тому більш ефективні. Послідовно розвивається метро — закінчено будівництво центральної ділянки другої лінії (вартість — 4491 млн злотих, з яких 2,7 млрд отримані з фондів ЄС). Ми побудували 14 автостоянок, які працюють у системі "припаркувався і поїхав": ви можете залишити своє авто, а потім продовжити свій шлях на метро. Ми плануємо побудувати 27-30 таких об'єктів. Всі наші транспортні засоби адаптовані до потреб людей з обмеженими можливостями: автобуси і поїзди низькою підлогою, оснащені кондиціонером і дисплеєм для візуальних і голосових оголошень зупинок. На модернізацію з 2007 року витратили понад 5 млрд злотих (купили більше 900 автобусів, 200 трамваїв і 28 поїздів місцевої транспортної комунікації).

— Скільки коштує проїзд у метро та місцевому транспорті, і яка діє система оплати — чи можна запровадити таку в Києві?

— Проїзд в метро коштує стільки ж, скільки і в автобусі, трамваї або електричці: найдешевший квиток, без пільг, на проїзд протягом 20 хвилин стоїть 0,9 USD (19,30 грн). Ми не диференціюючи оплату залежно від транспортного засобу, а спрощуємо тариф і адаптуємо його до потреб і очікувань пасажирів. Столичний тариф включає в себе квитки для людей, які лише іноді використовують транспортні засоби, і для тих, хто користується кожен день. Туристи, студенти-заочники та аспіранти можуть скористатися спеціальним квитком на вихідні (діє з 19:00 п'ятниці до 8:00 понеділка). Ми подбали і про пасажирів, які щодня приїжджають на роботу, в школу або університет в столицю з сусідніх регіонів: спеціальний тариф включає в себе довгострокові квитки на 30 або 90 днів, дійсні в одній з двох або в обох зонах (закодовані на транспортній карті). У столиці діють численні знижки для груп пасажирів. Серед іншого, 50% знижка для учнів, студентів, пенсіонерів, інвалідів, а пенсіонери старше 70 років мають право на безкоштовний проїзд. Діти з сімей, які мають четверо або більше дітей, теж мають право на безкоштовний проїзд (для цього потрібно мати спецкарточку), а діти з сімей з трьома дітьми можуть придбати більш дешевий річний квиток. Також ми співпрацюємо з десятками сусідніх регіонів: жителі цих місцевостей, серед іншого, можуть подорожувати потягами інших перевізників, користуючись "загальним квитком".

Реклама

На додаткові преференції в придбанні квитків на проїзд можуть розраховувати особи, які сплачують податок на прибуток (ПДФО) у Варшаві: в рамках карти варшав'янин або карти молодого варшавяка (складний аналог карти киянина. — Авт.), вони можуть купити квитки на проїзд по більш низькою ціною, і навіть скористатися іншими знижками — наприклад у варшавських театрах, басейнах і ресторанах. Таким чином, місто винагороджує тих, хто поповнює кошти для функціонування міста і платить ПДФО у Варшаві, і стимулює платити людей, які досі цього не роблять.

— Ви активно розвиваєте в місті велотранспорту. Чи є це одним із головних пріоритетів? Як ви розвиваєте цю систему?

— Ми робимо ставку на сучасну "велосипедну" Варшаву, де жителі можуть використовувати цей вид транспорту як альтернативу авто. У 2012 році ми запустили систему прокату велосипедів Veturilo: цього сезону велосипедисти можуть скористатися 197 станціями і майже 3 тисячами велосипедів. Торік велосипеди орендували 1,9 млн разів, а використовують систему більше 300 тисяч чоловік! Ми інвестуємо в інфраструктуру і підвищуємо рівень велодоріг. Тільки в минулому році ми ввели в експлуатацію понад 60 км доріг і велодоріжок, а загальна мережа велодоріг в столиці зараз становить більш ніж 421 км. Жителі можуть користуватися більше 1 тисячею паркінгів для велосипедів (11 тис. місць) і 40 станціями самообслуговування і ремонту.

— Які зараз основні проблеми Варшави? Як Ви їх вирішуєте?

— Варшава дуже динамічно розвивається, росте кількість молодих людей. Отже, потрібно більше ясел і дитячих садів. Хоча ми постійно інвестуємо в нові об'єкти, зростають і потреби. Зокрема, в районах, де з'являються нові квартали.

— Що для вас є "хорошим містом"? Чи є у вас рецепт "комфортного міста"?

— Варшава — це місто, яке створюється для жителів. Це, насамперед, безпеку і комфорт. Щоб здійснити ці вимоги, ми впровадили у Варшаві барометр — циклічне дослідження думки жителів, що стосується столиці. Наступним інструментом є Центр контакту з жителями 19115: люди по телефону, інтернету або за допомогою мобільних програм можуть повідомляти про справи, пов'язані з містом: наприклад, про вибоїні на дорозі, або про зламану гілці, які слід усунути. Торік ми забезпечили участь громадян в розподілі бюджету, завдяки якому жителі оголошують конкретні проекти, а після всі разом шляхом голосування обирають найкращі, які й реалізуються. Цього року на проекти жителів виділено $13,36 млрд.

— Як і в Києві, у Варшаві є гарна річка в центрі міста, якої зазвичай не приділяється достатньо уваги. Як ви розвиваєте зараз набережну?

— Я обіцяла повернути річку жителям столиці. Ми вивезли сміття, видалили зайві рослини, створили перші пляжі. Зробили все, щоб жителі відчули: береги Вісли — це відмінне місце для відпочинку, розваг, занять спортом. До цього в столиці не було жодного хорошого пляжу, а зараз їх шість. Всього в інвестиції на береги Вісли в 2009-2014 рр. ми витратили понад 227 млн злотих. У наступні роки плануємо продовжити облаштування берегів: тут з'являться нові бульвари, розважальні маршрути і автоматичні туалети, про що просять жителі.

— Яку пораду ви можете дати меру Кличко, щоб наше місто стало ще краще?

— Необхідно інвестувати в місто. І, головне, прислухатися до думки жителів.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
🙏 Keep Calm
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Допомога під час війни
Більше новин
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64069.11

Bitcoin Cash (BCH)

484.21

Binance Coin (BNB)

603.88

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.82

Litecoin (LTC)

84.66

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.59

Євро (€)

42.26

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти