ТОП-10 китайських виробників літаків

15 січня 2017, 04:45

Як в Китаї справи з авіабудуванням і скільки компаній будують літаки і вертольоти

Останнім часомз'явилася величезнакількістькитайськихавтомобілів.Деякіпростовийшлинаміжнароднийринок,ранішевиробляючитехнікутількидлявнутрішньогоспоживання.Деякітільки-тількиз'явилисяінесподіванопочалидомінуватинасвітовихавтосалонах,-пише "Популярна Механіка".

Реклама

Xi’an (Сіань).Одинзнайбільшихавіабрендівкраїни.Заводбувзаснованийв 1958 роцівпершучергудлярозробкиівиробництвавійськовихлітаків,зокрема-винищувачівітранспортників.Останнярозробкакомпанії-транспортнийгігантXi'an Y-20(нафото),який здійснивсвійпершийполітв2013 році,авчервні2016-гоофіційнонадійшовусерійневиробництво.Насьогоднішнійденьвкитайськуарміюнадійшлодвітакихмашини.Вантажопідйомність-66тонн,силовіагрегати-чотириросійськихД-30.

Shenyang (Шеньян).Іншийвеликийгравецьвійськово-повітряногоринку.Заводзаснованийв1951 році,ав1953-мувипустивпершупродукцію-цеодинзнайстарішихавіазаводівПіднебесної.Цікаво,щоShenyang"грішить"тимже,чимбагато китайськихавтомобілебудівники-"клонуванням"чужихрозробок.Скажімо,винищувачShenyang J-11BвважаєтьсянеліцензійноюкопієюросійськогоСу-27.Назаводіпрацюєблизько 20000 чоловік.Назнімку-багатоцільовийвинищувачп'ятогопоколінняShenyang J-31,який здійснив першийполітв 2012 році(серійневиробництвоочікуєтьсяв2018-му).

Реклама

Shaanxi (Ханьчжун).Компанія, заснована в 1969 році і кілька років тому остаточно поглинута корпорацією Xi'an зі збереженням колишнього виробництва під власним брендом. Продукція Shaanxi – це неліцензійні копії літаків КБ Антонова. Найбільш ходова модель, яка виробляється з 1974 року Shaanxi Y-8, є копією Ан-12 (виробництв якого в Україні припинився ще в 1973-м). Shaanxi Y-8 існує щонайменше в 44 варіантах і експлуатується, крім Китаю, збройними силами М'янми, Пакистану, Судану, Танзанії і Венесуели. Раніше експлуатувався ще і Шрі-Ланкою, але всі три шрі-ланкійських машини потрапили в авіакатастрофи.

Hongdu (Наньчан).Військово-виробничакомпанія,заснованав1951 році іранішепрацювалапідбрендомNanchang.Основнапродукція-ценавчальнілітакидлятренуваньвійськовихпілотів.Останняпоказанамодель(назнімку)-навчально-бойовийнадзвуковийHongdu L-15,який здійснив першийполітв2006 році інадійшовнаринокв2010-му(наозброєнняприйнятийщетрьомарокамипізніше).Сьогодні,крімКитаю,замовленийщеЗамбієюіВенесуелою.

Harbin (Харбін).Заснованийв 1952рокуавіазавод,що виробляєвертольотиілітаки-яквласноїрозробки,такікопіїрізної якості,наприклад,ліцензійнийбразильськийбізнес-джетEmbraer Legacy600.НайбільшвідомийіпоширенийзлінійкикомпаніїбагатоцільовийвертолітHarbin Z-9(назнімку),ліцензійнакопіяфранцузькогоEurocopter AS365 Dauphin,що виробляєтьсяз 1994 року.

Реклама

Guizhou (Гуйчжоу).Іщеодинвиробниквійськовоїтехніки,алебільшмолодий,заснованийлишев1993 році.Середпродукції-військовівинищувачі,навчальнілітаки,безпілотники,авіаційнідвигуни.Назнімкуосновнамоделькомпанії,винищувачGuizhou JL-9.Модельзробилапершийполітв2003-му,всеріюнадійшлав2013-муісьогодні,крімКитаю,замовленаармієюСудану.Цікаво,щонаекспортлітакпоставляєтьсяпідназвоюFTC-2000Mountain Eagle.

В тренді
"Венеціанка" оцінила закон про Вищу раду правосуддя: про що йде мова

Comac (Шанхай).Найбільшийкитайськийвиробникцивільної авіації.Компаніязаснованав 2008 роціврамкахвідродженнявиробництвацивільнихлітаківвКитаї(дотоговсіневійськовілітакизакуповувалисязакордоном),авчервні2016 року всерійневиробництвонадійшовпершийцивільнийавіалайнерComac ARJ21,що зробивпершийполітвісьмомарокамираніше.Існуєчотиримодифікаціїлітака;ARJ21замовлені,крімКитаю,авіакомпаніямизЛаосу,Малайзії,Індонезіїтаіншихкраїн.

Реклама

Chengdu (Ченду).Заснованийв 1990 роцірозробниківиробниквійськовоїтехніки.Історіязаводу,правда,почаласяраніше,щев1956-му,коливЧендупочаливироблятивинищувачJ-5за радянською ліцензією.Згодомкомпаніябудувалабезлічмоделейза ліцензіямирізнихкомпаній,втомучисліамериканських.Останнявласнарозробка-цепоставленийнаозброєнняв 2015 роцівинищувачп'ятогопоколінняChengdu J-20(нафото)

Changhe (Цзіндечжень).ОдинзпровіднихвертольотобудівниківКитаю,заснованав 1969році компаніяChanghe,сьогоднібудуєне тількивласнімашини,алеіелементидляамериканськихвертольотівSikorsky.Назнімку-ударнийвертолітCAIC Z-10,розробленийКБКамована замовленнякитайськогоуряду.CAICвданомувипадку-абревіатураповної назвиChanghe,Changhe Aircraft Industries Corporation.Вертолітвпершепіднявсявповітряв2003 році,наозброєнніз 2012-го.

Yuneec (Шанхай).В першу чергу ця компанія добре відома своїми дронамі, квадрокоптерами цивільного призначення. Вона бере участь у виставках світової електроніки, її продукція вільно продається в магазинах. Але у Yuneec є відділення, яке спеціалізується на виробництві легких електролітаків – це взагалі одна з небагатьох недержавних компаній-авіавиробників в Китаї. На знімку – представлена в 2009 році модель Yuneec International E430. Правда, з серійним виробництвом у Yuneec поки не ладиться – попередні замовлення є, але поставки вже кілька разів переносилися на наступний рік.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти