Президент корпорації Boeing Денніс Мюіленбург офіційно визнав, що причиною катастрофи літаків "Боїнг-737 MAX" в Індонезії та Ефіопії за останні місяці стала некоректна робота програмного забезпечення.
Як повідомляє Радіо Свобода, Мюіленбург записав відеозвернення, в якому висловив співчуття близьким пасажирів і членів екіпажу, які загинули на борту обох літаків.
"Всі ми в компанії відчуваємо величезну серйозність цих подій", – сказав президент Boeing, визнавши, що в обох випадках аварій система під назвою MCAS "зіграла вирішальну роль".
Ця система автоматично перемикає стабілізатор на пікірування (опускає ніс літака в напрямку землі) в разі, якщо отримує сигнал, що літак виходить на занадто великі кути (піднімає ніс) і втрачає швидкість.
У випадках з аваріями в Індонезії та Ефіопії, за попередніми даними, зламався датчик, і система помилково розпочала роботу, направивши літак до землі. Пілоти не змогли її відключити.
Президент Boeing пообіцяв, що найближчим часом у програмне забезпечення літаків моделі 737 MAX внесуть зміни.
"Це оновлення разом з відповідними навчальними матеріалами, які отримають пілоти, виключать можливість мимовільної активації MCAS", – сказав він у зверненні.
Керівництво Boeing очікує, що після оновлення програмного забезпечення буде знято діючий зараз у всіх країнах світу мораторій на польоти Боїнг-737 MAX.
В результаті аварії літака в Ефіопії 10 березня загинули 157 осіб. У жовтні 2018 такий же літак розбився в Індонезії, забравши життя 189 осіб.
Нагадаємо, корпорація Boeing визнала наявність ще одного збою програмного забезпечення (ПЗ) на літаках Boeing 737 MAX, крім помилки в системі поліпшення характеристики маневреності MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).
Нагадаємо, нещодавно генеральний директор Boeing Денніс Меленберг, коментуючи підсумки попередньої доповіді про причини катастрофи літака авіакомпанії Ethiopian Airlines, заявив, що збій в системі поліпшення характеристики маневреності MCAS мав місце на борту обох потерпілих за останні п'ять місяців літаків Boeing 737 MAX.
Відзначимо, що авіакатастрофа сталася 10 березня, в результаті чого загинули 157 осіб. Boeing 737 Max 8, що виконував рейс з Аддіс-Абеби в Найробі, впав приблизно за 60 км на північний захід від ефіопської столиці.
Це стало другою аварією американського літака даної модифікації за останні п'ять місяців. 29 жовтня 2018 року Boeing 737 Max 8 індонезійської авіакомпанії Lion Air, що летів з Джакарти в Панкалпінанг, впав в море Яванця через 13 хвилин після вильоту. Загинули 189 осіб.
Вивчення уламків літака, що розбився в Ефіопії, дозволяє зробити попередній висновок про те, що дана трагедія могла статися з такої ж причини, що і катастрофа в Індонезії.