"Деавтомобілізація" по-норвезьки: чи зможе Київ звільнити центр за моделлю Осло

23 листопада 2018, 03:36

Використовувані владою міста методи відрізняються радикальністю – від введення платного в'їзду до центру міста до ліквідації там парковок

Жити в мегаполісі без автомобіля можливо, стверджує влада норвезької столиці Осло, тому закликає місцевих жителів пересідати на велосипеди і громадський транспорт.

Реклама

Водночас використовувані ними методи відрізняються радикальністю – від введення платного в'їзду до центру міста до ліквідації там парковок. На їхньому місці з'являються місця для відпочинку та тренажери, чому дуже раді пішоходи і велосипедисти.

Тут є безкоштовний Wi-Fi, розетки для зарядки гаджетів і клумби, а замість лавок для жителів встановили повноцінні лежаки.

Рішення про ліквідацію 700 паркомісць в центрі столиці муніципалітет Осло ухвалив минулого року. Половину з них уже прибрали.

Сенс даної ініціативи полягає в тому, щоб центр міста став доступнішим для людей, адже раніше в ньому було більше машин, ніж людей.

Реклама

Про намір очистити центр від машин чиновники заявили відразу після муніципальних виборів 2015 року. Більшість столичних жителів дії мерії підтримують, завдяки якісній роботі громадського транспорту і можливості орендувати автомобіль.

В тренді
Екс-директор лікарні, в якій лікували Навального, знайшовся сам після трьох днів пошуків (оновлено)

Водночас жителі передмістя ініціативу не вітають, оскільки, щоб відвезти дітей до школи або дитячого саду, доведеться витратити багато часу або грошей на підземну приватну стоянку поруч з центром.

У соцмережі навіть створили групу противників ініціативи влади. До неї вже приєдналися понад 30 тис. осіб.

Рішення, яке б задовольняло обидві сторони, поки що немає. У мерії стоять на своєму: радять залишати авто далеко за межами центру та пересідати на громадський транспорт або велосипеди.

Раніше ми вирішили з'ясувати, як перекриття автомобільного руху на Подолі вплинуло на життя Києва і як до цього ставляться кияни.

Реклама

Також ми писали, що влада Одеси також взяли курс на "деавтомобілізацію" і як експеримент вирішили обмежувати рух приватного транспорту в історичному центрі на вихідних.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти