55 кілометрів за 8 років: У Китаї відкриють найдовший міст у світі

22 жовтня 2018, 16:18
Унікальна архітектурна споруда з'єднає материковий Китай з Гонконгом і Макао

Фото: AFP

На поточному тижні в китайському місті Чжухай відбудеться урочиста церемонія відкриття унікальної архітектурної споруди – мосту, що з'єднає материковий Китай зі спеціальними адміністративними районами Гонконгом і Макао.

Участь у заході, який запланований на 24 жовтня, візьмуть президент КНР Сі Цзіньпін, а також влада Гонконгу та Макао.

Реклама

На будівництво 55-кілометрового моста пішло вісім років – його зводили з 2009 по 2017 рік, але ще рік пішов на рішення прикордонних питань. Вартість проекту теж немаленька – 20 млрд доларів.

Фото: AFP

Реклама

Після відкриття міст стане ключовим елементом транспортної інфраструктури регіону "Великої затоки" на півдні Китаю, де живуть 68 млн людей.

Прихильники проекту стверджують, що відкриття моста в шість разів скоротить час поїздок між Чжухай і Гонконгом чи Макао – з трьох годин до півгодини.

Водночас на своїх автомобілях в'їжджати жителям адміністративних районів не вийде – в Гонконзі їм доведеться пересідати на рейсовий автобус, або орендувати спеціальний автомобіль.

Реклама

Варто зазначити, що даний проект в самому Гонконзі сприйняли дуже критично. Місцеві жителі стверджують, що не мають потреби в дорогах ні з Чжухай, ні з Макао, і побоюються, що після відкриття моста в їхньому місті буде нікуди подітися від туристів. Додатково до цього, вони вважають, що так влада КНР намагається політично зблизити Гонконг з Пекіном.

Нагадаємо, що міст Гонконг-Макао-Чжухай був побудований ще на початку цього року.

Також повідомлялося, що в китайському місті Лун'янь робітники побудували залізничну розв'язку для нового вокзалу всього за дев'ять годин.

Крім того, кілька років назад ми писали, що в китайській провінції Гуйчжоу завершили будівництво найвищого підвісного моста в світі, висота якого становить 565 метрів.

Також нагадаємо, після окупації українського Криму, Росія почала будівництво моста через Керченську протоку, який з'єднав материкову частину РФ (Тамань) із захопленим півостровом (Керченський півострів).

19-кілометрова споруда, яка будується вже третій рік, пройшла по косі Тузла, що належить Росії і українському острову Коса Тузла. Будівництво в обраному місці ускладнювалося тектонічним розломом, який іде по дну Керченської протоки, великою товщиною мулистих відкладень, а також численними грязьовими вулканами, через які міст може обвалитися будь-якої миті.

15 травня 2018 відкрилася автомобільна частина мосту, відкриття залізничної частини зависло, через те, що на початку жовтня на морській ділянці будівництва в процесі опускання прольоту на опори залізничний проліт упав в море.

А на початку вересня 2018 го зірваний штормом плавучий кран врізався в опору Керченського моста.

Спочатку планувалося, що будівництво обійдеться в 230 млрд руб. (понад 3,3 млрд дол.) і закінчиться в 2018 році, проте ні остаточні терміни, ні остаточна ціна моста поки невідомі.