Будь-що, але не птах: експерт про причини катастрофи російського Су-30 у Сирії

3 травня 2018, 18:17
Причиною катастрофи російського винищувача, на думку Костянтина Машовця, навряд був птах

Фото: mil.ru

Координатор групи "Інформаційний опір" Костянтин Машовець у коментарі сайту "Сьогодні" зазначив, що причиною катастрофи російського винищувача Су-30СМ в Сирії не могло бути попадання птаха в двигун, про що повідомляли в Міноборони РФ. 

"Як ви собі це уявляєте, що пташка може потрапити в двигун? Су-30-СМ це двох руховий літак з двигунами в спеціальній капсулі. Як пташка може туди залетіти, подолавши реактивний струмінь?", – зазначив Машовець.

За його словами, через повітрозабірники спереду винищувача птах туди теж не потрапив би.

Реклама

"У повітрозабірник вона б не залетіла, там є спеціальне пристосування, яке перешкоджає попаданню сторонніх предметів. Військові літаки спеціально сконструйовані таким чином, що вони злітають з аеродромів, де все що завгодно може знаходиться на злітній смузі: болти, гайки, залізо. Де можуть у них стріляти при зльоті. Вони таким чином зроблені, що сторонні предмети не можуть потрапити в двигун", – підкреслив Машовець.

Експерт каже, що якщо мова і йде про якусь роль пташки у цій катастрофі, то вона могло потрапити не в двигун, а в якісь інші елементи.

"Якщо говорити про птаха, то він міг потрапити в "ліхтар" кабіни, в якийсь інший елемент, заклинити керма, елерони, пробити планер на великій швидкості, якщо птах великий там типу лелеки, але це теж мало ймовірно", – зазначив Машовець.

Відповідаючи на питання, чи могли російський Су-30СМ у Сирії просто збити з переносного зенітно-ракетного комплексу (ПЗРК), Костянтин Машовець зазначив, що це теж малоймовірно.

"Якщо налагоджено бойове зберігання авіабази, зона безпеки існує, вона патрулюється, то малоймовірно. Це могли бути відмова техніки або людський фактор, може саботаж, диверсія. Це треба розбиратися. Будь-що, але це явно не пташка", – резюмував Машовець.

Відзначимо, що російський авіаційний експерт, майор ВПС і майстер спорту з вищого пілотажу на реактивних літаках Андрій Краснопьоров також підкреслював, що для того, щоб Су-30СМ упав, він повинен був "нарватися" на зграю птахів, а не на одного.

Реклама

Водночас користувачі соцмереж бурхливо відреагували на заяву Міноборони РФ, іронізуючи, що Су-30СМ в Сирії "став жертвою української синиці".