Дві третини верфей в світі закрилися за останні 8 років – експерти

27 листопада 2017, 16:19
Причиною кризи стало перевиробництво судів за останні десятиліття, що призвело до різкого падіння кількості замовлень

Фото: Pixabay

Світове суднобудування знаходиться в глибокій кризі: з 2009 року закрилися майже дві третини всіх працюючих в світі верфей, повідомляє гамбурзький Союз суднобудування і морської техніки (VSM).

На даний час в світі діють близько 350 верфей, при цьому приблизно 30% з них працюють над своїм останнім проектом, після чого теж закриються, відзначають в VSM.

Реклама

Причиною кризи стало перевиробництво судів за останні десятиліття, що призвело до різкого падіння кількості замовлень. Ціни на судна, які вже були в експлуатації, перебувають зараз на рекордно низькому рівні.

Як вважають експерти, світовій економіці необхідні тільки великі контейнеровози, що забезпечують дешеве транспортування вантажу, і круїзні лайнери.

Проте європейське суднобудування, незважаючи на глобальну кризу, продовжує перебувати в досить хорошому стані – в основному це обумовлено спеціалізацією регіону на круїзних лайнерах. Тільки в 2017 році на воду буде спущено 26 кораблів цього типу.

Реклама

Більше 40% світових замовлень на будівництво суден дістається європейським корабельням, причому приблизно третина від цієї кількості – німецьким компаніям, відзначають в VSM.

Нагадаємо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив першому віце-прем'єр-міністру Степану Кубіву розібратися з ситуацією, що склалася на суднобудівних підприємствах, що входять до складу держконцерну "Укроборонпром", і вжити заходів щодо погашення боргів із зарплати на цих підприємствах.

Гройсман заявив 17 листопада, що ідея про продаж крейсера "Україна" є корупційною схемою, а при вирішенні долі недобудованого крейсера уряд буде спиратися на висновки Ради нацбезпеки і оборони України.

Реклама

Ракетний крейсер "Україна" (до 1998 року – "Адмірал флоту Лобов") був закладений для ВМФ СРСР на Миколаївському "суднобудівному заводі ім. 61 комунара" в 1984 році і мав стати четвертим кораблем проекту 1164 ("Атлант").

У 1990 році крейсер був спущений на воду, в 1996 році його добудова була припинена в зв'язку з відсутністю фінансування. На різних етапах в Києві заявляли про плани добудови або продажу крейсера закордонним замовникам, включаючи Індію, КНР, РФ, проте ці плани так і не були реалізовані.