ГРУ Росії в 2014 році організувало кампанію з дискредитації Майдану – The Washington Post

26 грудня 2017, 17:25
Всього відомством було створено понад 30 "українських" груп в соціальних мережах

Фото: pixabay.com

У 2014 році Головне розвідувальне управління Росії (ГРУ) запустило в Україні кампанію з дискредитації нової влади. У пропагандистських цілях в соціальних мережах Facebook і VK було створено велику кількість фейкових акаунтів – крок, на який Москва піде через два роки в ході американських виборів.

Про це повідомляє американське видання The Washington Post з посиланням на секретний звіт російського відомства, наявний в його розпорядженні.

Реклама

Метою кампанії став вплив на ключових осіб, що приймають рішення, і на широку громадськість, проклавши тим самим шлях до виправдання дій російських військових, які 27 лютого в формі без розпізнавальних знаків захопили будівлю кримського парламенту.

"Персонажі повинні були представляти простих людей зі всієї України, які розчарувалися в протестах опозиції на центральній площі Києва, яка називається Майданом", – пише The Washington Post.

Зокрема, увечері 22 лютого 2014 року було створено аккаунт від імені якогось Івана Галіцина, який описував ситуацію в Києві як "повернення фашистів через 70 років після Другої світової війни". Пізніше Галіцин коментував і інші матеріали в англомовних виданнях. Цей обліковий запис, як пише газета, був створений співробітниками ГРУ. У ньому використовували фотографію Костянтина Ярошенка, який відбуває покарання в американській в'язниці за контрабанду наркотиків.

Реклама

Всього, за даними газети, ГРУ створило більше 30 українських гуртів в соціальних мережах. Зокрема, після захоплення будівлі кримського парламенту ГРУ створило чотири групи, щоб спонукати жителів Криму виступити за відділення від України.

"Використовуючи наші акаунти в Фейсбуці, ми поширили коментарі, що інформують населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій", – цитує The Washington Post звіт ГРУ.

Щоб розкрутити групи, ГРУ використовувало рекламні пости в Facebook. У звіті сказано, що тільки 27 лютого групи отримали 200 тисяч переглядів.

Реклама

На думку журналістів The Washington Post, вплив інформаційної діяльності ГРУ на розвиток ситуації в Україні "оцінити важко". У той же час самі автори звіту вказують, що "переважна більшість користувачів соціальних мереж погодилося з опублікованими аргументами і підтримало позицію авторів".

Нагадаємо, міністр фінансів США Стівен Мнучін вважає, що навіть якщо Росія і втручалася в американські президентські вибори, то на їх результати вона ніяк не вплинула.

Раніше ми писали про те, що британська розвідка вважає Росію головною загрозою міжнародній безпеці.