Як Євросоюз посилив пильність в аеропортах

12 вересня 2015, 07:30
Співробітники безпеки аеропорту тепер можуть зажадати зразки з тіла (руки і талія) авіамандрівників в пошуках слідів вибухових речовин

Фото: Getty Images

У вересні в аеропортах держав Європейського союзу вступили в силу нові правила контролю безпеки в аеропортах , спрямовані на запобігання терористичних актів. Редакція "Сегодня" з'ясувала, в чому полягають нововведення.

ЗГАДАЄМО АЗИ

Реклама

Часто-густо ми не усвідомлюємо , що перед тим , як пасажири потраплять в салон авіалайнера , вони проходять три види перевірки ( нерідко ми навіть плутаємо їх) : прикордонний контроль, митницю і авіабезпеку . Представників митниці ми в більшості випадків взагалі рідко помічаємо. Проходиш собі по " зеленому коридору " і все. З прикордонниками теж все ясно - це ті люди, які з незворушними кам'яними обличчями вивчають наші паспорти й пильно разглядиват їх власників через товсте скло . Тут можливі всілякі сценарії розвитку ситуації, але вони не є темою цієї публікації .

Ми обговорюємо тільки проходження перевірки на авіабезпеку : огляд або сканування ручної поклажі, а також одягу та взуття пасажирів. Процедура ця супроводжується , якщо пам'ятаєте , зняттям поясів і скалдиваніем їх в кошики разом з годинником, смартфонами, ноутбуками тощо.

Основне завдання цієї перевірки – звести до мінімуму ймовірність появи на борту вибухових речовин або предметів , які можуть послужити зловмисникам зброєю. Тому підходи до вмісту ваших сумок у митника і у співробітника авіабезпеки істотно відрізняються. Першого , наприклад, взагалі не цікавить літрова пляшка алкоголю у вашій ручній поклажі ( такий обсяг ще не обкладається митом ) . У багаж ви спокійно можете покласти ніж з великим клинком (наприклад, дайверський ніж). Головне, щоб на руках були документи на нього . Але ось " сек'юріті " не дозволить нікому з дайверским ножем, нехай навіть з усіма паперами, ступити на борт авіалайнера. Та що там ніж! На борт не пустять, якщо виявлять в дамській сумочці флакон духів і манікюрні ножиці . Доведеться залишити все на місці. Так що уважно вивчіть вимоги до ручної поклажі і неухильно виконуйте їх. Тим більше , що всі заборони та обмеження опубліковані на сайтах аеропортів, вивішені в аеропорту перед пунктами перевірки на авіабезпеку . У зону обмеженого доступу аеропорту і салон повітряного судна заборонено вносити вогнепальну, холодну , колючо- ріжуча зброя , гострі предмети , тупі предмети, вибухові та горючі речовини , хімічні та токсичні речовини , рідини у великих кількостях і подібні предмети.

Реклама

Цілком очевидно, що не тільки ручна поклажа прискіпливо перевіряється . Все, що здається в багаж , " просвічується " по дорозі в трюм літака кілька разів. Просто ми не бачимо процесу перевірки та часто навіть не знаємо про це. Так що до самого зльоту в пасажира в будь-який момент можуть запросити поспілкуватися на предмет вмісту вашого багажу. Пасажиру слід знати, що служби безпеки не обшукують баули у відсутності власників . Тому, якщо на стрічці транспортера ви бачите улюблений чемодан розтерзаним , речі переритими , то це робота злодійкуватих працівників аеропорту . На жаль, з незаконним патранням валіз законослухняний пасажир може зіткнутися частіше ніж , наприклад, з причіпками митників.

ВИБІРКОВА ПЕРЕВІРКА

Як бачимо, вже існуючі заходи безпеки досить жорсткі . Що ж з'явилося нового у вересні? Мова йде про більш ретельний пошук вибухових речовин.

Реклама

Посиленому огляду піддаються пасажири . вилітають тільки з аеропортів країн , що входять в ЄС. Перевіряти пасажирів на наявність вибухівки будуть відразу після проходження металошукачів . Співробітники безпеки аеропорту тепер можуть зажадати зразки з тіла авіамандрівники . На сайті віденського аеропорту Швехат пояснюється , що відбір проводиться з певних місць на тілі людини (як правило – руки і талія ) , ременів, мобільних телефонів, посадочних талонів , паспортів тощо. Спеціальний пристрій (т.зв. детектор слідів вибухових речовин) аналізує отримані мікроскопічні проби і протягом декількох секунд видає результати аналізу на наявність контакту шкіри з якими-небудь забороненими хімічними речовинами. Прилад не випромінює радіації і не завдає шкоди шкірі людини.

Вибір пасажирів для огляду здійснюється з використанням спеціального комп'ютерного забезпечення методом випадкового відбору . Аналогічні роз'яснення присутсвуют на сайтах більшості аеропортів держав – членів ЄС . Там же стверджується, що час проходження контролю на авіабезпеку жодним чином не збільшується. "Приїжджайте в аеропорт за 2 години до рейсу , не затримуйтеся між проходженням різних видів контролю і ви все встигнете ", – заспокоюють пасажирів у таких поясненнях . Фахівці попереджають, що навіть незважаючи на найвищу точність роботи детекторів, при збігу деяких обставин , можуть виникати непорозуміння. Наприклад , коли пасажир незадовго до прибуття в аеропорт потримав у руках хлопавку або петарду .