Крах Airbus А320: останнє слово Любіца перед смертю було "Сподіваюся"

1 квітня 2015, 13:36
На запису "чорних скриньок" чутно спокійне дихання другого пілота до моменту авіакатастрофи

Андреас Любіц. Фото AFP

Останнім словом, яке вимовив другий пілот французької Airbus А320 Андреас Любіц перед смертю, було "Сподіваюся". Любіц кинув його капітану, який виходив із кабіни. Перед тим, як піти до вбиральні, капітан сказав Любіцу: "Залишаю все під твоїм контролем".

Цей діалог став останнім. Більше Андреас Любіц не реагував ні на виклики диспетчера по радіо, ні на благання самого капітана, який стукав у зачинену кабіну зі словами "Заради бога, відкрий двері!"

Реклама

Андреас Любіц. Фото AFP

Перепрограмувавши автопілот, щоб літак різко знизив висоту, Любіц не звертав уваги також на сигнал тривоги, який подавала система. За три хвилини до катастрофи він надів кисневу маску, і запис зафіксував його спокійне дихання.

Реклама

Фото AFP

Нагадаємо, на борту Airbus A320 загинули 150 осіб. Літак бюджетної авіакомпанії Germanwings, який слідував з Барселони в Дюссельдорф, розбився у важкодоступному районі Альп на південному сході Франції.

Реклама

У розпорядження ЗМІ також потрапила розшифровка записи "чорних скриньок" літака, що розбився, повідомляє "Європейська правда".

10:00

Літак злітає.

10:10

Капітан – Любіцу: "У мене не було часу, щоб сходити в туалет перед зльотом".

Любіц: "Ідіть, якщо хочете".

10:27

Літак досяг крейсерській висоти в 38000 футів (11500 м).

Командир просить Любіца переконатися, що літак рухається в режимі автопілота. Любіц відповідає. Він повторює капітану: "Ви можете йти. Можете йти".

Фото AFP

10:28

Чутні звуки, як капітан знімає ремінь безпеки; звук дверей. Капітан – Любіцу: "Залишаю все під твоїм контролем".

Любіца: "Сподіваюся".

10:30

Любіц один у салоні. Він блокує броньовані двері кабіни за допомогою кнопки "LOCK" – так, що її стало неможливо відкрити ззовні. Чутні звуки, що свідчать про перепрограмування автопілота, щоб прискорити темпи зниження з 38000 футів (11500 метрів) до 100 футів (30 метрів) за лічені хвилини.

10:33

Починається зниження, літак втрачає 3000 футів (900 м) за хвилину. Диспетчер кілька разів намагається зв'язатися з пілотом по радіо. Любіц не відповідає.

Капітан намагається відкрити двері кабіни, стукає: "Це я!" Його видно на камері в кабіні. Любіц бачить його на екрані, але не реагує. Капітан вистачає кисневий балон або вогнегасник, щоб відкрити двері. Реакції немає.

Капітан: "Заради бога, відкрий двері!"

Фото AFP

10:34

Перший сигнал тривоги, звуковий і візуальний  - "Занадто швидке зниження". Ніякої реакції з боку Любіца.

Через двері кабіни чутні перші ознаки паніки пасажирів.

10:35

Капітан судна просить знайти монтировку, яка захована в задній частині (повітряного судна?). Звучать більш потужні удари у двері. Чути удари металевим предметом.

Судячи по звуках, які присутні на запису, капітан намагається виламати двері за допомогою монтировки.

10:37

Звучить друге звукове попередження – звуковий і візуальний сигнал "зближення із землею, набирайте висоту". Любіц не реагує.

Капітан: "Відкрий ці чортові двері!"

10:38

Незважаючи на фоновий шум, на записі можна чітко ідентифікувати дихання Любіца, оскільки він надів кисневу маску. Дихання – спокійне.

Висота – 13 000 футів (4000 метрів).

Фото AFP

10:40

Чути гучний шум ззовні. У цей час у кабіні пілота звучить гучний вигук; Airbus чіпляє гору правим крилом.

Сигнал тривоги, крики пасажирів.

10:41

Літак врізається в гірський масив на висоті 5000 футів (1500 метрів) на швидкості 800 км/год.