Міжнародний дебют Ан-132Д і "глава сімейства" Boeing-787: сюрпризи авіасалону Ле Бурже 2017

21 червня 2017, 18:15
На виставці, присвяченій авіаційній та космічній промисловості, укладаються великі контракти і проводяться демонстраційні польоти

Boeing 787-10 Dreamliner. Фото: AFP

У Франції відкрився один із найпрестижніших авіасалонів у світі – Ле Бурже (Paris Air Show 2017 Le Bourget). До 25 червня відвідувачі масштабної виставки зможуть познайомитися з технологічними проривами в галузі, а також укласти вигідні угоди. Сайт "Сегодня" зібрав інформацію про головні новинки Ле Бурже.

Ан-132Д

Реклама

Фото: ДП "Антонов"

ДП "Антонов" вперше на міжнародному рівні представляє літак Ан-132Д, який є прототипом перспективного багатоцільового транспортного літака Ан-132. "Цей проект реалізується ДП "Антонов" спільно з партнерами з Королівства Саудівської Аравії: King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) і Taqnia Aeronautics Company", – повідомили в компанії.

Реклама

Ан-132Д буде представлений в програмі демонстраційних польотів виставки 19 і 21 червня, а також на статичній стоянці.

Літак призначений для перевезення широкого асортименту вантажів масою до 9,2 т на близько- і середньомагістральних маршрутах. Він може виконувати повітряне десантування вантажів на парашутних платформах і парашутистів, перевозити людей, транспортувати хворих і поранених в умовах надзвичайних ситуацій. Країни Близького Сходу є давніми партнерами "Антонова" – АН-132 цікавий Саудівської Аравії через свої технічні особливості – це єдиний літак, який може сідати і злітати з піску. Новинку вже представляли в Україні - в кінці березня він пролетів за маршрутом аеродром "Святошин" (Київ) – аеродром "Київ-Антонов" (Гостомель).

Українські студенти на Ле Бурже

Реклама

Цього року відразу сто українських студентів технічних спеціальностей відвідали цей престижний авіафорум. Поїздка – їх нагорода за перемогу в масштабному освітньому проекті "Авіатор 2017", який вже шостий рік поспіль проводить Благодійний Фонд Бориса Колеснікова. Сто щасливчиків серед 6500 конкурсантів визначило експертне журі на чолі з легендарним авіаконструктором Дмитром Ківою.

Традиційно разом з майбутніми українськими авіаконструкторами Паризький салон відвідав і Президент Благодійного Фонду Борис Колесніков. Він зазначив, що подібні поїздки на міжнародні профільні форуми стимулюють студентів до саморозвитку, вивчення іноземних мов, постановки правильних цілей і їх досягнення. До того ж, перебування на Paris Air Show 2017 Le Bourget в бізнес-дні і дні кар'єри дають молодим фахівцям розуміння, як ключові гравці світового авіаційного ринку укладають мільйонні угоди і шукають ділових партнерів, як отримати роботу мрії і як заявити про себе потенційному роботодавцю.

"Ці хлопці повернуться додому і побудують літаки ще краще, ніж ми бачили тут, я в цьому не сумніваюся". Авіатор "дає можливість талановитій молоді побачити новітні розробки і досягнення авіакосмічній галузі, а також розуміння того, що наша вітчизняна авіація не відстає від світової. За шість років існування проекту стало зрозуміло – кризи проходять, але країна повинна підтримувати фахівців. Кризу ми подолаємо, а ці молоді авіатори, я впевнений, стануть хорошими фахівцями і застосують досвід, отриманий на авіафорум Ле Бурже і Фарнборо, на благо України", – підкреслив Борис Колесніков.

Молоді авіатори побачили представлені на салоні новинки світової авіатехніки і навіть зробили віртуальний візит на Міжнародну космічну станцію в павільйоні Airbus. А ще – побували біля стенду вітчизняної компанії "Прогресстех Україна" і побачили дебютанта форуму – середньомагістральний вантажний літак 132D від ДП "Антонов".

Крім того, в рамках поїздки до Франції сто переможців конкурсу також побачили основні визначні пам'ятки Парижа і побували в Діснейленді.

Boeing 787-10 Dreamliner

Літак є найбільшим представником сімейства 787, який розширить мережу безупинних маршрутів, відкритих моделями 787-8 і 787-9 при безпрецедентному рівні економічності. Довжина 787-10 більше на 18 футів (5,5 м), ніж довжина 787-9. Нова модель забезпечить високий рівень комфорту пасажирам і збільшену дальність польоту, як і попередні представники сімейства Dreamliner. При цьому витрата палива і обсяг шкідливих викидів новинки на 10% нижче, ніж у конкуруючих моделей.

Boeing 787-10 Dreamliner також виконає демонстраційний політ на Паризькому авіашоу. Перший політ відбувся в березні 2017 року, а запустити літак в комерційну експлуатацію обіцяють в 2018 році.

Крім того, на виставці заплановані демонстраційні польоти Boeing 737 MAX 9, який здійснив перший випробувальний політ в квітні цього року.

Airbus A380plus

Компанія Airbus вже представила на виставці вдосконалену модифікацію найбільшого в світі пасажирського літака серійного виробництва А380. Його виробництво обійдеться на 13% дешевше, ніж першого варіанту лайнера. У конструкцію крил внесені зміни, які дозволять поліпшити аеродинаміку повітряного судна і заощадити до 4% палива. Конструктори також удосконалили салон літака, де тепер зможуть розміститися додатково до 80 пасажирів.

Airbus А380 – перший повністю двопалубний пасажирський літак, найбільший серійний авіалайнер у світі. Розмах його крил досягає 80 метрів, а довжина фюзеляжу – 73 метрів. Вартість літака в стандартній комплектації – 320 мільйонів доларів. А380 може здійснювати безпосадочні перельоти на відстань до 15 тисяч кілометрів, а вперше надійшов в експлуатацію в 2007 році.

Bombardier CS300

Фото: bombardier.com

Новинку встигли охрестити "пластмасовим літаком" через широке застосування композитів: від стулок шасі, крила, не силових панелей фюзеляжу до салону. Bombardier заявляє, що новий двигун PurePower PW1500G виробництва Pratt & Whitney, крила особливої форми забезпечують до 20% економії палива, в порівнянні з сучасними моделями конкурентів (Airbus 320сео і Boeing 737NG).

У CS300 широкий просторий салон, а багажні полиці виконані відповідно до вимоги сучасних умов ринку – на кожного пасажира передбачено місце для багажу вище стандартного.

Крім того, CS 300 майже на 8 тонн легше Boeing 737-7 MAX і на 6 тонн легше Airbus 319 Nео. Це, в сукупності з іншими нововведеннями, допомагає отримати канадському літаку до 12% економії на операційних витратах в порівнянні з конкурентами ВС новітнього покоління і 15% з пануючими зараз на ринку моделями.

У кабіні пілотів – шість моніторів, замість традиційних восьми. Управління здійснюється ручкою (джойстиком), а не штурвалом. Тут мінімум вимикачів і рухомих механічних частин – управління системами з екранів монітора.

До слова, латвійська авіакомпанія airBaltic вже замовила 20 літаків CS300, поставка яких завершиться до кінця 2019 року.

Embraer E195-E2

Фото: embraercommercialaviation.com

Новинка – регіональний літак нового покоління E195-E2. Це найбільш місткий представник сімейства Embraer E-Jet E2, яке приходить на зміну лінійці E-Jet. Максимальна місткість нового літака складе 146 пасажирів, в двокласній компоновці він вміщатиме 120 осіб. Для сімейства E-Jet E2 розробили двигуни нового покоління – редукторні Pratt & Whitney PW1700G/1900G і створили нове крило. У порівнянні з E195 модель E195-E2 буде витрачати на 24% менше палива і вимагати на 20% менше витрат на обслуговування в перерахунку на одне пасажирське крісло. Виробник сподівається, що ця модель може частково замінити магістральні вузькофюзеляжні літаки Boeing 737 і A319. Літак вже зробив свій перший рейс в березні цього року в Бразилії.

Японські літаки

Фото: Honda Aircraft Company

Японська компанія представить невеликий двомоторний літак бізнес-класу HondaJet HA-420. Для розробки і виробництва даної моделі автомобільний гігант створив спеціальне відділення, і виніс його в окрему компанію – Honda Aircraft Company. Параметри джета: вміщує до 6 осіб; довжина – 12,52 метрів; розмах крила – 12,2 метра; повна висота – 4,01 метра; крейсерська швидкість – 777 кілометрів на годину; дальність – 2000 кілометрів. Honda Aircraft планує наростити виробництво свого бізнес-джета HA-420 HondaJet до 80 літаків на рік до середини 2019 року.

Фото: wikipedia.org

Mitsubishi Regional Jet 90 – перший комерційний пасажирський літак, представлений японцями на Паризькому авіасалоні за останні 50 років. Регіональний літак розрахований на 70-90 посадочних місць і має дальність польоту від 1,5 тис. до 3,4 тис. км. Літак оснащений двигуном PurePower PW1200G і дозволяє долетіти в будь-яку точку всередині регіону.

                                                                         Військові літальні апарати

Міністерство оборони США планує показати кілька платформ Boeing: протичовновий і протиракетний літальний апарат P-8A, багатоцільовий конвертоплан V-22, штурмової AH-64 Apache і важкий транспортний вертоліт CH-47 Chinook.

AH-64 Apache. Фото: boeing.com

Турецькі розробники Turkish Aerospace Industries представлять військові літаки ANKA – MALE Class UAS, Hurkus Advanced Trainer A/C, Hurkus Light Attack A/C, а також вертоліт T129 ATAK Helicopter.

                                                        Космічні розробки і віртуальна реальність

У космічному секторі павільйону Airbus компанія продемонструє повну лінійку супутників, в тому числі перший, повністю електрифікований, супутник тритонного класу Eutelsat 172B і супутник PerúSAT-1. Гості павільйону Airbus також зможуть здійснити віртуальний візит на Міжнародну космічну станцію і поспостерігати за тим, як за допомогою космічного буксировщика компанія готується зробити революцію в бізнесі орбітальних послуг. На експозиції буде організована унікальна зона HoloLens з динамічними голографічними 3D-моделями, в тому числі, з марсоходом ЕкзоМарс, які перетинають Червону планету.

Павільйон Paris Air Lab запропонує можливість досліджувати нові ідеї і випробувати захоплюючі враження, використовуючи віртуальну і доповнену реальність.