Останні хвилини польоту А320: повна розшифровка запису "чорних скриньок"

1 квітня 2015, 12:28
Перший сигнал тривоги пролунав через 5 хвилин після того, як капітан покинув кабіну, а на порятунок літака залишалося 8 хвилин

Фото AFP

Останні хвилини польоту літака А320, що розбився у французьких Альпах, детально описані на розшифровці запису "чорних скриньок", опублікованій у виданні Paris Match.

За стенограмою, переклад якої наводить "Європейська правда", видно, що перший сигнал тривоги пролунав через 5 хвилин після того, як капітан екіпажу покинув кабіну. Система дала звукове та візуальне попередження "Занадто швидке зниження". За хвилину до цього Любіца викликав диспетчер, але відповіді не отримав.

Реклама

З розшифровки "чорних ящиків" також зрозуміло, що капітан спочатку не припускав, що двері в кабіну були замкнені навмисно. Він звертався до Любіца зі словами: "Це я!" Тільки після того, як капітан переконався, що Любіц не реагує, він спробував силою відкрити двері. Але на це залишалося дуже мало часу. Через 8 хвилин літак врізався в гірський масив.

Розшифровка запису "чорних скриньок"

10:00

Реклама

Літак злітає.

10:10

Капітан – Любіцу: "У мене не було часу, щоб сходити в туалет перед зльотом".

Реклама

Любіц: "Ідіть, якщо хочете".

10:27

Літак досяг крейсерської висоти в 38000 футів (11500 м).

Командир просить Любіца переконатися, що літак рухається в режимі автопілота. Любіц відповідає. Він повторює капітану: "Ви можете йти. Можете йти".

10:28

Чутні звуки, як капітан знімає ремінь безпеки; звук дверей. Капітан – Любіцу: "Залишаю все під твоїм контролем".

Любіц: "Сподіваюся".

10:30

Любіц один в салоні. Він блокує броньовані двері кабіни за допомогою кнопки "LOCK" – так, що її стало неможливо відкрити ззовні. Чутні звуки, що свідчать про перепрограмування автопілота, щоб прискорити темпи зниження з 38000 футів (11500 метрів) до 100 футів (30 метрів) за лічені хвилини.

10:33

Починається зниження, літак втрачає 3000 футів (900 м) за хвилину. Диспетчер кілька разів намагається зв'язатися з пілотом по радіо. Любіц не відповідає.

Капітан намагається відкрити двері кабіни, стукає: "Це я!" Його видно на камері в кабіні. Любіц бачить його на екрані, але не реагує. Капітан дістає кисневий балон або вогнегасник, щоб відкрити двері. Реакції немає.

Капітан: "Заради бога, відкрий двері!"

10:34

Перший сигнал тривоги, звуковий і візуальний "Занадто швидке зниження".

Ніякої реакції з боку Любіца.

Через двері кабіни чутні перші ознаки паніки пасажирів.

10:35

Капітан судна просить знайти монтировку, яка захована в задній частині (повітряного судна?). Звучать більш потужні удари у двері. Чути удари металевим предметом.

Судячи по звуках, які присутні на записи, капітан намагається виламати двері за допомогою монтування.

10:37

Звучить друге звукове попередження – звуковий і візуальний сигнал "зближення із землею, набирайте висоту". Любіц не реагує.

Капітан: "Відкрий ці чортові двері!"

10:38

Незважаючи на фоновий шум, на записі можна чітко ідентифікувати дихання Любіца, оскільки він надів кисневу маску. Дихання – спокійне.

Висота – 13 000 футів (4000 метрів).

10:40

Чути гучний шум ззовні. У цей час у кабіні пілота звучить гучний вигук; Airbus чіпляє гору правим крилом.

Сигнал тривоги, крики пасажирів.

10:41

Літак врізається в гірський масив на висоті 5000 футів (1500 метрів) на швидкості 800 км/год.

Нагадаємо, Airbus A320 бюджетної авіакомпанії Germanwings, який слідував з Барселони в Дюссельдорф, розбився у важкодоступному районі Альп на південному сході Франції. У катастрофі, за останніми даними, загинули 150 осіб.

На місці падіння також знайшли фрагменти мобільного телефону, в пам'яті якого зберігся відеозапис останніх секунд польоту лайнера.