Попередня доповідь про катастрофу Боїнга-777: основні висновки та остання розмовя екіпажу

9 вересня 2014, 16:07
На 34 сторінках доповіді відновлений весь хід подій 17 липня, але остаточні висновки обіцяють представити світу в середині наступного року

В Нідерландах озвучили попередні причини катастрофи малайзійського «Боїнга». Фото: AFP

<p>Фото: AFP</p>

Реклама

Попередні дані розслідування  катастрофи Боїнга-777 в Донецькій області, оприлюднені нідерландським Радою з безпеки, не відповіли на головні питання: яким засобом був збитий літак і хто несе за це відповідальність.

Згідно з попередніми результатами розслідування, літак розвалився на частини під час польоту, ймовірно, в результаті структурних ушкоджень.

Реклама

"Літак розпався на частини в повітрі, ймовірно, в результаті структурних ушкоджень, викликаних зовнішнім впливом численних високоенергетичних об'єктів", – йдеться в документі. Однак про те, що це за об'єкти, в ньому нічого не сказано.

Читайте також: "Чорні ящики" збитого Боїнга можуть розшифрувати за два дні 

Для більш точного визначення причини слідству потрібен час. За словами прес-секретаря нідерландської Ради з безпеки Сари Ферною, остаточна доповідь буде опублікована через рік після катастрофи, влітку 2015-го.

Реклама

"Такі плани, але все буде залежати від ходу розслідування", – заявила Ферною.

Вона уточнила, що експерти, які ведуть розслідування, мінятися не будуть: "Це буде та ж команда, представники тих же держав".

Читайте також: Затверджено попередній звіт щодо катастрофи "Боїнга" 

У той же час прем'єр-міністр Малайзії Наджиба Тун Разака заявив, що опубліковані попередні висновки "приводять до серйозної підозри, що лайнер був збитий ракетою "земля-повітря"".

"Проте має бути проведене подальше розслідування, щоб прояснити всі деталі того, що сталося", – зазначив він.

Читайте також: Експерти завершили обстеження першого з 5 ділянок на місці аварії "Боїнга-777"

Крім того, в попередній доповіді про катастрофу лайнера приведена розшифровка переговорів екіпажу та диспетчерів в Дніпропетровську і Ростові

Розмова виглядала так:

13:18

Рейс MH17: "Дніпропетровська вишка, Малайзія один сім, рівень висоти 330".

Дніпропетровськ: "Малайзія один сім, добрий день, вишка встановила контакт".

Рейс MH17: "Малайзія один сім".

13:19

Ростов: "Так. Дніпро, Ростов один. Ви можете задати напрямок для Малайзії на Ростов в точку RND, у нас там три літаки ".

Дніпропетровськ: "Малайзія, який 17?"

Ростов: "Так, ми їх потім повернемо на напрям TIKNA".

Дніпропетровськ: "Добре".

Дніпропетровськ: "Малайзія один сім, через трафіку дотримуйтесь до точки ROMEO NOVEMBER DELTA".

Рейс MH17: "ROMEO NOVEMBER DELTA, Малайзія один сім".

13:20

Дніпропетровськ: "Малайзія один сім, і після точки ROMEO NOVEMBER DELTA дотримуйтесь прямо до TIKNA".

13:21

Дніпропетровськ: "Малайзія один сім, як чуєте? Малайзія один сім, дніпропетровська вишка".

13:22

Дніпропетровськ: "Ростов, ви спостерігаєте Малайзію... по відповіді?"

Ростов: "Ні, схоже, що ціль почала розвалюватися на частини".

Дніпропетровськ: "На наші виклики теж не відповідає".

Ростов: "Не відповідає на виклики, так?"

Дніпропетровськ: "Так. І ми не бачимо їх. Як ви їх розгорнули, вони відповіли і..."

Ростов: "І все, так?"

Дніпропетровськ: "Так, він зник".

Ростов: "Чекайте, я запитаю".

Дніпропетровськ: "У вас що-небудь є на радарі?"

Ростов: "Так, так, так, нічого. Ми нічого не бачимо".

Дніпропетровськ: "Тоді добре, ми їх зараз викликаємо".

Нагадаємо, Боїнг-777 "Малайзійських авіаліній", що слідував з Амстердама в Куала-Лумпур, був збитий 17 липня в Донецькій області. Загинули 298 осіб, більшість з них – громадяни Нідерландів.

8 серпня Україна, Нідерланди, Бельгія та Австралія домовилися про те, що інформація про розслідування катастрофи буде розголошуватися тільки зі схвалення всіх чотирьох країн.

Загалом, станом на початок вересня було встановлено особу 183 з 298 чоловік, що знаходилися на борту.

За кількістю загиблих дана авіакатастрофа стала найбільшою з часів терактів у США 11 вересня 2001 року і увійшла в десятку найбільших за всю історію авіації.

Літак був проведений в 1997 році на заводі Boeing в місті Еверетт (штат Вашингтон, США), здійснив перший політ 17 липня 1997-го, 29 липня того ж року був переданий авіакомпанії Malaysia Airlines.