Авіасалон у Фарнборо очима українців

21 липня 2014, 07:20
Відвідувачам авіасалону у Фарнборо представили бюджетний винищувач і дали поміряти "парамотор"

/ Фото: Анастасія Іскрицька

/ Фото: Анастасія Іскрицька

Реклама

У передмісті Лондона завершився 49 -й аерокосмічний салон Фарнборо- 2014 , другий найбільший авіазахід Європи після французького Ле- Бурже. Близько 1500 компаній- учасниць з 40 країн представили досягнення авіаційної та космічної галузі : цивільні літаки , вертольоти , винищувачі , системи безпеки , навігацію , двигуни , інші комплектуючі . За попередніми оцінками , за тижневу роботу виставки – з 14 по 20 липня – її відвідали близько 200 тисяч чоловік. Але рекордним нинішній авіасалон може виявитися з іншої причини: тільки в перший день тут укладено контрактів майже на $ 42 млрд , що в три рази більше , ніж у 2012 -му ( захід проходить раз на два роки. – Авт.) .

ФІШКИ.На авіасалоні було на що подивитися. Цікавою виявилася новинка американського військового авіапрому – легкий штурмовий і розвідувальний літак "Скорпіон " компанії Textron . Ця розробка була створена всього за 23 місяці і унікальна тим , що відкриває нову еру у виробництві бюджетних машин такого класу , оскільки коштує всього $ 20 млн при середній ціні аналогів в $ 60-150 млн. Інтерес відвідувачів викликав і параглайдер ( параплан з мотором. – Авт . ) . "Цей апарат підійде тим , хто мріє про польоти , але не може дозволити собі особистий літак. А ще параглайдер можуть використовувати , наприклад , поліцейські , яким з повітря потрібно обстежити територію. Хоча парамотор здається великим і неповоротким , він простий в управлінні , і може складатися для перевезення в авто " , – пояснює представник компанії-виробника Том Брюн. Середня ціна параглайдера – $ 4-10 тис. Особливу увагу привернув і самий швидкісний автомобіль у світі – Bloodhound . За словами британських вчених , у 2016 році планується встановити новий рекорд швидкості – 1600 км/ год. Для цього експерименту спеціально буде створений шлях довжиною 19 км і шириною 3,2 км . Якщо британці встановлять новий рекорд , то , по суті , це стане проривом , оскільки останнє досягнення такого роду було зафіксовано в 1997 – му: тоді на авто Thrust була досягнута відмітка 1223 км/ год, тобто більше швидкості звуку – 1192 км/ год.

А ЩО НАШІ. Український авіапром представили ДП " Антонов" , ДК "Укроборонпром" , АТ " Мотор Січ" . Антонівці кажуть , що не привезли сюди літаків , оскільки готових новинок немає , а везти вже відомі моделі – дорого. Авіабудівники обіцяють наступного року на Ле – Бурже представити нову розробку – Ан- 178 . Як розповів " Сегодня" директор заводу Микола Подгребельний , його перший політ планується на 2015 -й: "Це Ан- 12 в старому виконанні за вантажопідйомністю до 20 тонн. Сьогодні у даної машини немає конкурентів у її класі. Тому й новий літак буде користуватися попитом. Ан- 178 економічніше і менше, але фюзеляж залишився як у Ан -12. Тобто БТРи , морські контейнери завантажуються без проблем". За словами головного конструктора "Антонова" Григорія Рудюка , українські стенди користуються підвищеним інтересом : " Приходять , ставлять питання про теххарактеристики . Цікавиться Близький Схід, Латинська Америка , Індія , Китай . Наші літаки відомі в усьому світі в ніші вантажного транспорту , тут у нас вже багаторічна репутація одного з найкращих виробників. Цінність антоновської техніки в тому , що літаки невибагливі в обслуговуванні , літають або сідають там , де інші не можуть. Для "вантажівки " це дуже важливо , відповідно, і замовлення на літаки є. Приміром , зараз виконуємо замовлення для кубинців на поставку десяти апаратів. А недавно Казахстан виявив бажання придбати у нас два літаки Ан- 148 для МНС – санітарний і штабний ".

МАЙБУТНЄ.І все ж чи виявиться майбутнє "Антонова" таким же безхмарним , як небо авіасалону Фарнборо , – авіавиробники не беруться прогнозувати . На думку Миколи Підгребельного , сьогодні підприємству потрібна підтримка держави : " Це світова практика , коли авіапідприємства роблять літаки для уряду. Можемо робити літаки , зокрема для потреб Міноборони . Нам потрібен замовлення хоча б на 4-6 літаків на рік , а це $ 100 млн , щоб йшла базове завантаження заводу. Стабільне замовлення дозволить отримати оборотні допкошти , і тоді завод може розвиватися , що в умовах кризи важливо ".



Наші студенти: дивилися Airbus і милувалися дротами



Авіасалон у Фарнборо відвідали і 20 найкращих студентів ХАІ і НАУ , які потрапили сюди завдяки Фонду Бориса Колесникова. Організація влаштувала конкурс "Авіатор " серед талановитих українських студентів , переможці і вирушили на виставку до Лондона. Молодий десант побував в шале концерну Airbus , поспілкувався з українськими авіабудівниками , випробував новинки виставки.

Молодь вирішили здивувати найбільшим пасажирським авіалайнером у світі Airbus А380. Його називають літаючим готелем: тут можуть поміститися 853 людини і , якщо замовник забажає , встановлять ресепшн , душ , номери з ліжками. Правда, не ця начинка цікавила студентів : особливість виставкового літака – дроти , електроніка , ізоляція показані тут без обшивки. "Це наша випробувальна база , причому літак може піднятися в небо. Перш ніж ідею пустити у виробництво , її відпрацьовуємо тут . Приміром , тут перевірявся двигун " Роллс- Ройс " , його плануємо використати в наших літаках в 2015 -му " , – зазначає маркетолог Airbus Зузанна Грекова . " Сподобався пульт бортового інженера , де видно робочі цикли літака і можна ліквідувати перебої " , – ділиться студентка ХАІ Олена Думбадзе .

Хлопці та дівчата провели у Фарнборо три дні. "Важливо отримати максимум інформації , адже скоро ми будемо працювати з цими технологіями " , – говорить студентка НАУ Вікторія Руденко.