У російському автопромі розбилися "Е-мобіль" і Marussia

9 квітня 2014, 07:25
Через брак грошей закрилися найбільш амбітні проекти російського автопрому

Marussia. Є тридцять тестових екземплярів спорткара&lt

Росії не вдалося увійти до числа країн з передовим автопромом: у понеділок стало відомо про закриття проекту мільярдера Михайла Прохорова з розробки доступного гібридного автомобіля "Е-мобіль", а також про призупинення проекту шоумена і гонщика Миколи Фоменка зі створення спортивного автомобіля Marussia.

ПРИЧИНИ. Серійне виробництво народного "Ё-мобіля", презентація якого відбулася в 2010 році, повинна була початися через рік. Однак приватний фонд Прохорова ОНЕКСІМ, який володів 85 % акцій дочірньої структури "Ё-Авто", прийшов до висновку, що цей гібрид не буде рентабельним, і вирішив відмовитися від автомобілебудування. Влада Росії вимагала, щоб вартість народного автомобіля не перевищувала 400 тисяч руб. ($ 11 200). Але реальна продажна ціна машини з урахуванням ринкової кон'юнктури, за розрахунками, склала б приблизно 1 млн руб. ($ 28 000).

Реклама

Ё-мобіль . Встигли зібрати тільки три таких машини

Проект зі створення спорткара Marussia для гонок Формула-1 "здувся" через припинення фінансування. На відміну від комерційного проекту "Ё-Авто", цей проект під назвою "Кортеж" був урядовим, і причини припинення його фінансування поки невідомі. Всі домовленості про підготовку виробництва автомобілів Marussia на фінському підприємстві Valmet Automotive припинені. Проте світ отримав 30 дослідних тестових екземплярів гоночної "Марусі", чотири з яких були продані.

МАЙБУТНЄ. ОНЕКСІМ передав всю конструкторську документацію, а також виключні права на унікальні розробки кузова та шасі "Ё-мобіля" державному Науково-дослідному автомобільному і автомоторний інституту (НАМІ). Інститут отримав всі розробки за чисто символічною ціною в 1 євро, але поки не знає, що робити з цим багажем. Також продадуть, але невідомо, за якою ціною, недобудований завод під Санкт-Петербургом, на якому повинні були вироблятися "Ё-мобілі". За деякими даними, держава не отримала унікальних розробок конструкторського бюро "Ё-Авто" – суперконденсатори та електричну трансмісію. Їх продадуть одній із зарубіжних компаній за ринковою ціною.

У НАМІ потрапили і розробки по Marussia, а також туди у повному складі переходять інженери конструкторського бюро.

Експерти авторинку Росії вважають, що на сьогодні майбутнього ні у "Ё-мобіля", ні у Marussia немає. "Найближчим часом не очікується підйому російського ринку і збільшення купівельної спроможності, а отже, не буде ресурсів на ці досить витратні проекти, – прокоментували нам у редакції журналу "Автопанорама". – Розробка народного автомобіля, швидше за все, буде відкладена на роки, а от у спорткара шанси ще є – цей проект виставили на продаж і, можливо, знайдеться багатий ентузіаст, готовий вкластися в "Марусю".

Варто зазначити, що ще в момент зародження "Ё-проекту" критики говорили про його нежиттєздатність, а всю затію вони вважали лише ефектним піар-ходом, пов'язаним із виборчою кампанією Прохорова.