Якщо Трамп вирішить виконати свої передвиборні обіцянки і почне обмежувати Китай в торгівлі, він наживе собі дуже впливового ворога – великий американський бізнес. Про це пише Bloomberg.
За даними видання, американські компанії докладають максимум зусиль, щоб не поступитися конкурентам своєю часткою на китайському ринку – найдинамічнішому в світі.
"Американський бізнес буде активно лобіювати свої інтереси, і ринки також здатні привести Трампа до тями. Якщо фондовий ринок побачить, що заходи Вашингтона боляче вдарять по Boeing, автовиробникам, IT-компаніям, сільськогосподарським підприємствам, то він значно просяде", – розповів фахівець з історії китайського капіталізму Джеймс Макгрегор.
У Торгової палати США та інших організацій, що просувають міжнародну торгівлю, є впливові союзники в обох платах конгресу. Видання зазначає, що, з одного боку, вони готові розглянути пропозиції Трампа, але з іншого – вони занадто довго були свідками вигод, які вільна торгівля приносить як їх рідним штатам, так і всій американській економіці.
Американський бізнес уже не раз протистояв Білому дому в питаннях торгівлі з Китаєм, намагаючись захистити свої інтереси від можливого обмеження.
Оскільки Трамп не входить в традиційний вашингтонський істеблішмент, він може більш активно протистояти лобістським зусиллям, ніж попередня адміністрація, зазначив професор Університету Каліфорнії в Сан-Дієго Віктор Ших, фахівець з китайської політики та фінансів.
Одне з головних питань, що постали нині, полягає в тому, чи зможуть лобістські групи в результаті схилити президента на свою сторону, розповів експерт.
За оцінкою дослідницької організації Rhodium Group, обсяг інвестицій американського бізнесу в китайську економіку перевищили 228 млрд доларів з 1990 року.
Раніше повідомлялося, що США офіційно почали розслідування відносно Китаю - розслідування ведеться з метою з'ясувати, чи не допускається в Китаї розкрадання інтелектуальної власності США.