Ми вирішили вивчити міське життя Туреччини і розповімо про свій багатоденний досвід пересування на громадському транспорті Стамбула , а також про те , як південні сусіди нашої країни вирішили проблему заторів і чому місцеві водії так люблять мити автобуси .
Мешканка Стамбула Джуліанна Енн знайомить нас з правилами користування громадським транспортом . Тут вже давно ввели єдиний електронний квиток – так звана " Істанбул- кард " .
Середня зарплата в Стамбулі в перерахунку на гривні становить 12-20 тис . , а вартість проїзду – близько 13 гривень . Але в місті діє система знижок : чим більше їздиш – тим менше платиш .

"Щоб проїхати на громадському транспорті ( це може бути метро , корабель або просто автобус ) , у вас повинна бути така картка ... Але , якщо ви пересідаєте з одного автобуса на інший , у вас є буквально близько години . Якщо ви пересіли на інший автобус протягом години , проїзд буде набагато менше " , – говорить вона.
Але діє така карта далеко не на всіх громадському транспорті . Наприклад , турецькі маршрутки " Долмуш " , але проїзд в них коштує трохи дешевше , ніж у великому автобусі .
Спілкуючись з Джуліанною , ми помічаємо те , що в Україні побачиш нечасто – кілька водіїв на узбіччі миють свої автобуси . Самі вони стверджують , що роблять це заради туристів – щоб , коли ті роблять фотографії , самим водіям потім не було соромно за брудні салони .
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
А ще в Стамбулі дуже популярний річковий транспорт . Багатьом городянам куди зручніше не стояти кілька годин на мосту , а переплисти річку на річковому трамваї .
Але і це ще не все . У Стамбулі є дві підземки – метро і " мармара " , яке ще називають " підводним метро " , тому що його маршрут проходить під Босфором .
Стамбульські трамваї дуже схожі на київські з єдиною відмінністю – виходи тут розташовані як справа , так і зліва , і відкриваються вони в залежності від того , де знаходиться платформа на станції .
А ще в Стамбулі оригінально вирішили проблему заторів – побудували окрему лінію для автобусів , назвавши її метробус .
Нагадаємо, що влада Талліна зробила громадський транспорт безкоштовнимдля постійних жителів міста , в чиїх сім'ях принаймні одна людина офіційно працює і платить податки .
Також ми писали, що на півдні Бельгії запустили технологічну новинку – екологічно чистий автобус – шатл, який може перевозити за раз до 15 осіб .
Читайте також:
- Київ хоче відмовитися від маршруток
- "Деавтомобілізація" по-норвезьки: чи зможе Київ звільнити центр за моделлю Осло
- Підвищення вартості проїзду: хвиля подорожчань охопила Україну
- У Тернополі повернули "старі" ціни на громадський транспорт
- Парковки по-новому: розвантажити місто і ліквідувати затори
- Дату запуску е-квитка в електротранспорті Харкова знову перенесли